Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stel ik geef mijn zoon 3 uur computertijd per dag, maar hij wil nu een half uur heeft hij dan nog 2,5 uur over, wie houd dat bij.?

verschillende programma geprobeerd maar loopt steeds vast, mijn zoon 14 jaar is verslaafd aan online games, ten koste van huiswerk. Maar nu zoek ik een programma die als en soort tijdklok werkt, stel je geeft hem 3 uur per dag, zodat de klok bijhoudt hoeveel tijd hij over heeft als hij na ong. een half uur stopt .. En hij dat later op de dag wil gebruiken

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten koste van zijn huiswerk??? Eerst huiswerk, dan pas gamen.....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3 uur is wel erg weinig mijn zoon speelt wel het dubbele en ik doe gewoon met hem mee.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (14)

Ik zou gewoon een stopwatch instellen op 3 uur en die dan steeds aanzetten als hij begint en afzetten zodra hij stopt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie houdt dat bij?
Het is toch jouw zoon?
Dus als hij het zelf niet kan bijhouden dan hou jij dat bij!
Als ouder zijnde.

Je kunt toch gewoon een ouderwetse wekker zetten en als de tijd om is, is de tijd op.
Hij kan toch zelf klok kijken?
Er is toch iemand in de buurt die op het wekkersignaal kan reageren?
Je kunt ook een telefoon als wekker gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nany shitdown downloaden is een progammatje met wachtwoord en die sluit de computer naa die tijd af hij moet zelf steeds in en uitloggen op het progamma zodat er precies 3 uur gespeeld kan worden en daarna kan je pas weer op de computer met een wachtwoord

Toegevoegd na 25 seconden:
nanny shutdown
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hou jij, als verantwoord ouder, bij.
Of er een programma bestaat, dat jou van die verantwoording ontslaat :-) , dat weet ik niet.
Als je zoon verslaafd is, dan zal hij dat bijhouden van de tijd echt niet zelf doen..... denk ik.
Wat ik wel heftig vind is, dat hij als 14-jarige al verslaafd is. Nou ben ik niet wereldvreemd en weet dus (voordat ik allelei commentaar daarop krijg....) dat het vaker voorkomt.
Misschien is het een idee om je zoon te helpen om van die verslaving af te komen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zijn programma'tjes voor, zoals in een ander antwoord al aangegeven is.

Wat je ook kunt doen, is proberen of het helpt als je hem een tijdje helemaal z'n gang laat gaan totdat het z'n neus en oren uit komt en hij vanzelf in de gaten krijgt dat hij eigenlijk geen leven heeft. Want meestal is het een fase die vanzelf over gaat.

De kerstvakantie is daar best een aardige periode voor. 14 is al best een aardige leeftijd om in de gaten te krijgen dat er belangrijkere dingen zijn dan online gamen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Steenuiltje
14 jaar geleden
Als je verslaafd bent verwacht ik niet dat dat inzicht bij deze jongen nog komt.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat gaan we dan doen aan al die kinderen die elke avond voor de TV zitten? Noemen we die ook verslaafd en moeten we die ook gaan klokken?
3 uur per dag??????!
En wanneer moet meneer dan nog zijn huiswerk gaan maken? Ik zou zeggen EERST het huiswerk en dan hooguit een uurtje gamen.
Mijn God, er is méér dan een computer zeg. Die pubers van tegenwoordig kunnen alleen nog maar naar die vierkante kast kijken en zonder dát vervelen ze zich in No Time. Ik vind dat echt een gebrek.
Als je het over een verslaving hebt zou ik voorstellen: therapie. En je poot stijf houden, JIJ bent verdorie de baas in huis. Als je hem de vrijheid geeft om te computeren zal hij zich nergens aan houden. Je moet écht ingrijpen want dit gaat van kwaad tot erger en over 4 jaar heeft hij op deze manier niet eens een diploma.
Ik zou een limiet per dag stellen en op is op. Maakt hij het niet op dan vervalt het per dag. Niet opsparen dus (dat helemáál niet!).
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Download ,,parental control,, (ouderlijk toezicht)
en stel de juiste uren in.
Ook Microsoft heeft zo,n programma.
Succes verzekerd.
Normaal moet een kind luisteren naar de ouders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik workrave. Meer bedoelt voor bedrijven, maar je kunt hem zelf helemaal instellen. Heel simpel programma en hij geeft aan wanneer je tijd om is en je kunt zien hoeveel tijd je nog over hebt. Je kunt zelf instellen of hij alleen waarschuwing geeft of je afmeld als je tijd voorbij is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee want hij wil maar een half uur dus dan is dat maar een half uurtje en geen 2 en een half uur want dat zou juist geen verspilling zijn en minder geld voor jij en dat zou jij wel fijn vinden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij moet dat bijhouden, of een andere ouder. Als dat niet lukt, om wat voor (praktische) reden dan ook, ga eens met hem praten en wijs hem op dingen die hij verder nog kan doen in zijn vrije tijd, behalve computeren en gamen. Geef hem wat meer aandacht, ga leuke dingen buitenshuis met hem doen, of gewoon thuis. Iemand van 14 heeft energie te over, maar zo'n jongen heeft wel input nodig. Die input kan hij niet alleen uit games halen, die moet ook van gewone mensen en andere activiteiten komen. Misschien kan hij eens gaan sporten ofzo, kan hij lekker zijn energie kwijt. Boeken zijn ook leuk, altijd goed voor de broodnodige kennis en input.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de vraag of je dat wilt maar ik heb in ieder geval een goed programma voor je dat eigenlijk altijd werkt (behalve op 64-bits systemen): http://www.kliksafe.nl/consument/kliktime/

De prijzen kan je op de site vinden en voor wat het programma allemaal kan zijn het echt schappelijke prijzen vind ik! Succes ermee!

Toegevoegd na 1 uur:
En ja, dit programma maakt het mogelijk om de totale tijd in te stellen en de gebruiker kan dan zelf bepalen wanneer hij/zij die tijd gebruikt (er verschijnt ook een melding als de tijd bijna om is). Tijd opsparen voor volgende dag(en) kan/mag niet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die programma's die worden genoemd klinken heel handig en die zou ik als ze werken ZEKER ook gebruiken.

ECHTER, je hebt die limiet van 3 uur toch niet alleen om politieagent over hem te spelen? Ik neem aan dat je wilt dat hij ook leert een beetje "tijdgevoel" te krijgen ondanks de verslaving?

Toen wij net een ds hadden had ik voor mijn 10-jarige (die ook 24 uur per dag erop wilde spelen) een simpel lijstje met kolommen gemaakt, hij vulde startijd en eindtijd in en rekende dan uit hoeveel hij had gespeeld en trok dat dan af van zijn dag totaal.

Zo kreeg hij zelf een idee hoe lang hij bezig was en hij mocht van mij ook tijd "overhevelen" naar de volgende dag en dat deed hij soms heel bewust, dan zei hij, mama, ik speel vandaag maar eens niet dan kan ik morgen extra lang.

Het was wel een gedoe trouwens moet ik toegeven maar in het begin was ik heel streng, als ik hem spelend betrapte zonder dat hij wist hoe laat hij was begonnen was hij zijn tegoed van die dag kwijt. Ik had het systeem van een vriendin die dit voor haar computerverslaafde zoon had ingesteld
(Lees meer...)
14 jaar geleden
bij de meeste waar dit dergelijke probleem ook speelt, hebben gewoon een tijd (BV. 16.00-18.00) afgesproken, dat is veel overzichtelijker, zo kun je dat ook met huiswerktijd doen, of als beloning voor het af hebben van het huiswerk een 30 min extra :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijk mij, dat u dat het beste zelf met een klokje/wekker bij kan houden. Weet u zeker dat er niets verkeerd gaat!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image