Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil een adreslijst in Word (Office 2010!) op alfabetische volgorde zetten. @Weet iemand hoe dat in deze versie van Word moet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De adressenlijst moet gemaakt zijn in een tabel. Als dat zo is kan je de tabel sorteren
Let wel je maak dus meerdere tabellen aan een voor de naam, achternaam, adres en waar je maar op wil sorteren. makkelijker is het om dit te doen in een spreadsheet.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Wat je vervolgens doet is naar het tabje "start" gaan, bovenin. (vaak sta je daar al op als een document opent)

Dan heb je bij de edit balk verschillende blokken. Het eerste bord is Klemblok (daarmee kun je knippen plakken e.d.) daarnaast heb je lettertype (daarmee kun je lettertypes wijzigen en groottes instellen, dik en schuingedruk enz) EN DAN krijg je alinea. In dit blokje zie een symbool met een A en een Z en een pijl naar beneden, genaamd "sorteren".

Klik daarop en er opent zich een menu waar in je de wijze van sorteren, wat je wil sorteren, en de volgorde kan aanpassen aan jou data verzameling. Afhankelijk van hoe handig je het hebt in gedeeld lukt het wel of niet.


Laat weten, als het niet lukt, wat dan je manier van opmaken is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding