Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik straffeloos tijdelijk WhatsApp gebruiken op een ander toestel maar wel met dezelfde simkaart?

Het normale toestel is in reparatie. Ik gebruik nu mijn oude telefoon. WhatsApp meld, terecht, dat dit toestel niet meer is aangemeld.
Stel dat ik me wel weer op het tijdelijke toestel aanmeldt, raak ik dan oude, dierbare berichten kwijt?

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja je kan gewoon je oude toestel aanmelden. Dat verandert niet veel.
Of je oude dierbare berichten zal blijven kunnen lezen zal afhangen van je back up (instellingen) en als je die niet hebt of je toestel terugkomt ZONDER dat is hersteld naar fabriekswaarden.

Laten we alle mogelijkheden voorstellen.

A Je hebt backup aanstaan
-je switcht toestel, de backup laadt de oude berichten
-je nieuwe toestel komt terug (teruggezet of niet), je switcht terug, tussentijdse berichten worden ook weer teruggezet

B Je hebt backup uitstaan
-je switcht toestel, geen berichten op dit toestel
B1 - je nieuwe toestel komt terug met de oude berichten erop, je switcht wederom, tussentijds komt er niet op
B2 - je toestel komt terug met fabrieksinstellingen terug gezet, nu heb je een probleem, maar dat is ONAFHANKELIJK of je wel of niet switcht met je oude toestel. Er is namelijk geen back up, en je oude berichten zijn verwijderd door de reparateur.
een maand geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, je kunt WhatsApp tijdelijk gebruiken op een ander toestel met dezelfde simkaart, maar er zijn een paar dingen om rekening mee te houden.

Wanneer je je aanmeldt op het tijdelijke toestel, krijg je een verificatiecode op je nummer. Zodra je je aanmeldt, is het oude toestel niet meer geregistreerd voor WhatsApp, wat betekent dat je berichten daarop niet meer kunt ontvangen.

Je oude berichten blijven gelukkig bewaard op je oude toestel zolang je deze daar niet verwijdert of WhatsApp daar niet verwijdert. Om ze later opnieuw te bekijken, kun je eventueel een back-up maken.

Dus, als je het tijdelijke toestel gebruikt, kun je belangrijke berichten omzetten in een back-up via Google Drive of iCloud voordat je overstapt. Wie heeft ervaring met het overzetten van WhatsApp naar een ander toestel? Welke tips hebben jullie om dit soepel te laten verlopen?
een maand geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing