Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te wijzigen in outlook.com account om blokkering wegens verdachte activiteit tegen te gaan?

Decennia lang al verzend ik wekelijks een nieuwsbrief, maar sinds eind november 2024 wordt dit iedere keer weer als verdacht gezien. Daardoor moet eerst een code aangevraagd worden om het account te deblokkeren. Ook wordt het automatisch doorzenden van reacties naar mijn eigen mailadres aldoor weer door outlook.com ongedaan gemaakt. Wat kan ik doen om dat te verhinderen?

Amadea
een maand geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Om blokkering van je Outlook.com-account wegens verdachte activiteiten te voorkomen, zijn er een paar dingen die je kunt proberen:

1. **Verifieer je account**: Zorg ervoor dat je je account hebt geverifieerd met een telefoonnummer en een alternatieve e-mail. Dit kan helpen om e-mails als legitiem te beschouwen.

2. **Verander je wachtwoord**: Kies een sterk en uniek wachtwoord en verander dit regelmatig. Dit draagt bij aan de veiligheid van je account.

3. **Controleer verzendlimieten**: Outlook heeft verzendlimieten. Als je vaak massa-e-mails verstuurt, kan dit als verdachte activiteit worden gezien. Probeer je verzending te spreiden.

4. **E-mail instellingen**: Ga naar de instellingen van je account en controleer of je automatische doorstuur-instellingen correct zijn ingesteld. Dit kan soms veranderen bij updates.

5. **Veilige afzender**: Voeg je eigen e-mailadres en adres van je nieuwsbrief toe aan de lijst van veilige afzenders om verdere problemen te voorkomen.

6. **Neem contact op met support**: Als dit probleem blijft bestaan, kan het helpful zijn om contact op te nemen met de klantenservice van Outlook. Zij kunnen specifieke informatie geven over waarom je hebt ervaren wat je hebt ervaren.

Wie heeft ervaring met het verbeteren van de veiligheid van een Outlook.com-account? Welke strategieën hebben jullie toegepast om blokkades te voorkomen?
een maand geleden
Jij maakt gebruik van de gratis maildienst van Microsoft, en die gratis diensten zijn strikter geworden m.b.t. bestandgrootte van bijvoegsels e.d..

De huidige limieten bij outlook.com zijn 5000 ontvangers per dag, en 500 ontvangers per bericht(dus 10 mailings per dag voor 500 ontvangers) en max 30 berichten per seconden, de blokkade hoort je te vertellen welke limiet je overschreden hebt.

Wil je die limieten hoger hebben zul je moeten uitwijken naar Office365 of mailen via de MTA(mailserver) van je provider. Als je vertelt wie je provider is dan kan ik met die MTA een stuk verder helpen.
een maand geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing