Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een Whatsapp bericht met foto ontvangen terwijl ik die persoon die foto niet heb gestuurd?

3 maanden geleden
3.8K
ronron1212
3 maanden geleden
Hoe bedoel je foto ontvangen die jij niet hebt gestuurd een ander zet jouw toch een foto?
Ritsuka
3 maanden geleden
Wat is je vraag?
Commerwel
3 maanden geleden
Ik heb op WhatsApp een foto met tekst eronder verzonden naar 2 contactpersonen. Vervolgens krijg ik een swipe reactie op die bewuste foto van een andere contactpersoon, terwijl ik hem die foto niet heb gestuurd. Ik zie ook in de conversatie met die persoon, die foto niet staan. Rara hoe kan dit.
TurfGraver
3 maanden geleden
Wat is een swipe reactie in whatsapp?
ronron1212
3 maanden geleden
Misschien heeft een van de andere hem door gestuurd aan die persoon.
Commerwel
3 maanden geleden
Als je in WhatsApp naar rechts swipen (vegen) kan je reageren op dat bericht. De ontvanger ziet dan op welk bericht of foto iemand een reactie geeft .
Commerwel
3 maanden geleden
De andere 2 contactpersonen kennen de bewuste persoon niet en staat dus ook niet in hun adresboek. De ontvanger gaf ook aan dat ik het bericht verstuurd had. Account gehacked misschien?
TurfGraver
3 maanden geleden
Dat zit die persoon dus ook in die (groeps) chat.
Commerwel
3 maanden geleden
Het is geen groepsapp.
TurfGraver
3 maanden geleden
Dus in een persoonlijke chat met persoon A reageert een persoon B op een bericht in die chat?
TurfGraver
3 maanden geleden
Hoe weet je (in een persoonlijke chat met A) dat het persoon B is die reageert?
Pieterke
3 maanden geleden
Whasapp doet soms ook rare dingen. Toen ik laatst een contact aanklikte op Whatsapp kreeg ik in een flits een foto van haar kleinkind te zien die zij niet naar mij had gestuurd. Die foto flitste gelijk weer weg.
Thecis
3 maanden geleden
@Pieterke
Bedoel je hiermee niet een profielfoto?
LeonardN
3 maanden geleden
De meest logische oplosssing lijkt me dat je in plaats van 2 (A,B) personen, 3(A,B,C) personen die foto hebt gestuurd. "De andere 2 (A,B) contactpersonen kennen de bewuste persoon(C) niet en staat dus ook niet in hun adresboek. De ontvanger(C?) gaf ook aan dat ik het bericht verstuurd had." 1. De persoon(C) staat toch gewoon in JOUW adresboek
2. "De ontvanger(C?!) gaf ook aan dat ik het bericht verstuurd had." Dat wijst er toch op dat JIJ gewoon drie(A,B,C) mensen de foto hebt verstuurd. Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik lees het dat drie personen(A,B,C) de foto hebben ontvangen, terwijl jij denkt dat het maar naar 2 personen(A,B) is verstuurd. Als je een foto deelt, dan krijg je een overzicht van al je whatsappcontacten. Je vinkt dan aan wie je de foto wil versturen. Wat klinkt logischer:
1. Een hack die er voor zorgt dat meer personen dan jij wil een foto ontvangen.
2. Een misklik door jou.
?!
Commerwel
3 maanden geleden
Geen profielfoto. Heb een vakantie foto met tekst eronder verstuurd naar 2 contactpersonen A en B. Vervolgens stuurt persoon C een reactie op die foto. A en B kennen C niet
TurfGraver
3 maanden geleden
In welke chat stuurt C die reactie?
Inekez1
3 maanden geleden
Waarschijnlijk heb je (per ongeluk) toch de foto naar 3 mensen (A B en C) gestuurd, of alleen naar A en C ipv A en B. Als je bij het versturen van die foto (wederom per ongeluk of onbewust) op het rondje met de 1 hebt gedrukt, verstuur je een foto die eenmalig bekeken kan worden en daarna automatisch verdwijnt uit de chatgeschiedenis. Dat verklaart waarom C de foto wel van jou heeft ontvangen en jij nu de foto niet meer in de chatgeschiedenis ziet staan.
Inekez1
3 maanden geleden
@Pieterke, de foto die jij heel kort hebt gezien zou een status update kunnen zijn. Als het contact dat jij aanklikte foto's aan zijn/haar status toevoegt, krijg je die even kort te zien als je het contact aanklikt. Daarna verdwijnen ze weer en zijn ook niet opnieuw te bekijken. Het contact krijgt een groene cirkel om de profielfoto als er nieuwe statusfoto's aanhangen die jij nog niet bekeken hebt.
Commerwel
3 maanden geleden
Als ik per ongeluk ook de foto naar C had gestuurd had die foto ook in de conversatie met C die ik heb, moeten staan. Dat was niet het geval
TurfGraver
3 maanden geleden
Ik herhaal Inekez1:
"..op het rondje met de 1 hebt gedrukt, verstuur je een foto die eenmalig bekeken kan worden en daarna automatisch verdwijnt uit de chatgeschiedenis."
Commerwel
3 maanden geleden
Ik leg het nog een keer uit.
Ik heb een vakantiefoto gemaakt, die selecteer ik in mijn galerij, vervolgens selecteer ik verzenden naar WhatsApp, daar selecteer ik kontakt A en B. Vervolgens zet ik daar nog wat tekst onder de foto en vervolgens verstuur ik het met de groene pijl. Niks op "1" gedrukt oid. Even later krijg ik bericht van kontakt C, heeft de bewuste foto én de tekst, geswiped "Leuk hoor die foto." En ik zie nergens bij contact C die foto staan. Krijg de foto ook niet te zien als ik in dat geswipde bericht op de foto klik, terwijl dat bij een normale reactie altijd wel het geval is. Verder ga ik er niets meer over zeggen. Ik denk zelf dat iemand mijn WhatsApp account heeft gehacked en onder mijn naam dat bericht heeft gestuurd. Ik heb WhatsApp verwijdert en op nieuwe geïnstalleerd met 2 factor verificatie. Hoop dat het nu over is. We wachten af. Bedankt iedereen voor de input en hopelijk overkomt niemand anders dit.
TurfGraver
3 maanden geleden
"Ik denk zelf dat iemand mijn WhatsApp account heeft gehacked en onder mijn naam dat bericht heeft gestuurd."
In dat geval zou die dus bij jou account als verzonden moeten staan.
:)
Ikhebgeenidee
3 maanden geleden
Waarom aan C niet vragen hoe hij/zij die foto heeft ontvangen?
Commerwel
3 maanden geleden
Heb ik gevraagd, maar hij heeft die foto van mij ontvangen maar ikzelf heb die foto niet verstuurd. Anders zou hij toch niet reageren.!
LeonardN
3 maanden geleden
"
Ik zie ook in de conversatie met die persoon, die foto niet staan.
===
En ik zie nergens bij contact C die foto staan.
===
Krijg de foto ook niet te zien als ik in dat geswipde bericht op de foto klik
"
Maar staat er wel in woord: U
(1) Foto Want dat is nu namelijk exact wat er gebeurt als je dus (per ongeluk) die foto aan een derde hebt verstuurd met dat eentje. "Ik denk zelf dat iemand mijn WhatsApp account heeft gehacked en onder mijn naam dat bericht heeft gestuurd."
Ja logisch, want dat doen mensen vaak als ze een Whatsapp-account hacken. Een foto versturen naar 1 persoon die in je contactenlijst staat. Dat is veel waarschijnlijker dan dat je zelf iets aan hebt getikt.
VraagAntwoord66
3 maanden geleden
De kans dat je gehackt bent op WhatsApp is 0 in vergelijking met dat jij iets fout hebt gedaan
LeonardN
3 maanden geleden
"En ik zie nergens bij contact C die foto staan."
Wat zie je dan wel?
Inekez1
3 maanden geleden
Zie je bij contact A en B de foto nog wel staan in de chatgeschiedenis? Of is de foto daar ook verdwenen nadat je die hebt verstuurd?
Commerwel
3 maanden geleden
Bij contact A en B staat die foto in de chat. Bij C niet
Thecis
3 maanden geleden
Andere mogelijkheid, iemand anders in het huishouden heeft de foto per ongeluk verstuurd, dat opgemerkt en het bericht verwijderd. C heeft de foto, kan daarop een reply doen en u ziet niet dat de foto ooit naar C is verstuurd.
LeonardN
3 maanden geleden
Bij contact A en B staat die foto in de chat. Bij C niet Maar wat staat er WEL bij C? Kan je dat vertellen?
Staat er wel het woord "foto"?
Commerwel
3 maanden geleden
Dit is niet het geval. Mijn vrouw is anti smartphone. Allemaal mooie suggesties maar raar is het wel.
Thecis
3 maanden geleden
Er is in ieder geval iets gebeurd. En statistisch is de kans groter dat een mens iets heeft gedaan groter dan dat de telefoon iets zelf heeft gedaan. De kans dat het iemand met toegang is geweest tot de telefoon is ook groter dan dat het iemand van buitenaf is geweest. @LeonardN
Als je zelf een bericht in WA verwijderd (voor jezelf), zie je het helemaal niet meer. Er komt dan geen "verwijderd bericht" te staan.
LeonardN
3 maanden geleden
@Thecis Daar heb ik het niet over. Dus ik snap je opmerking niet helemaal. Ik vraag gewoon wat de vrager wel precies ziet bij C. Immers die beweert wel iets te zien getuige de zin: "Krijg de foto ook niet te zien als ik in dat geswipde bericht op de foto klik," Als er iets valt te klikken, moet er ergens iets staan.
Ik lees nergens dat de vrager een bericht gewist heeft. Maar misschien heb ik wat gemist.
Thecis
3 maanden geleden
@LeonardN
Sorry, dacht dat je op mijn reactie reageerde. Mijn excuses. Ik bedoelde te zeggen dat een 3e persoon (vrouw, kind wellicht) per ongeluk iets verstuurd had naar C en het bericht verwijderde waardoor je het niet meer ziet staan maar C er nog wel op kan reageren.
VraagAntwoord66
3 maanden geleden
Als de vraagsteller wat screenshots plaatst, was het ook een stuk handiger
Commerwel
3 maanden geleden
Weet niet hoe ik een screenshot hier moet plaatsen.
LeonardN
3 maanden geleden
Je kan de drie puntjes aantikken.
Dan zie je "wijzig"
Klik daarop
Je kan dan klikken op afbeelding toevoegen.
Dan kan je een afbeelding aanwijzen. De afbeelding moet wel OP het apparaat staan. Alternatief:
Als je weet hoe je een afbeelding online kan zetten met imgbb dan kan je hier gewoon de URL (het www adres) plaatsen. https://nl.imgbb.com/
Pieterke
3 maanden geleden
@Inekez1: Dank voor je uitleg.
Pieterke
3 maanden geleden
@Thecis: Het was niet de profielfoto waar ik het over heb.
HeerVoldemort
3 maanden geleden
Bij een statusupdate krijg je precies wat Commerwel beschrijft. Ik heb eergisteren een statusupdate gedaan. Daar heeft iemand op gereageerd, als ik nu die "foto" aanklik dan doet dat niets omdat update na zoveel uur verwijderd wordt.
Dat ziet er zo uit:
https://ibb.co/VN6FQ7n
VraagAntwoord66
3 maanden geleden
Denk ook dat dat gewoon een status update was. Komt precies overeen met wat vraagsteller beschrijft

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding