Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verwijder ik een oud x/twitter account zonder inloggegevens?

Gisteren waren ik en mijn vrienden aan het zoeken op naam op het internet om te kijken wat we terug konden vinden. Tot mijn grote verbazing stond bovenaan de lijst mijn oude twitter account. Ik gebruik dit nooit meer en er staan berichten op van meer dan 14 jaar geleden. Sommige berichten heb ik een vermoeden van dat deze nog wel eens een probleem kunnen zijn in de toekomst voor het solliciteren naar banen bijvoorbeeld. Het zijn geen racistische berichten of haat berichten of wat dan ook maar er wordt nogal veel gescholden en kinderachtige foto’s gepost.

Hoe kan ik dit van internet halen? Ik heb geen toegang meer tot dit account of e-mailadres. Het e-mailadres is deels afgeschermd waardoor ik ook niet meer weet wat het exacte e-mailadres is. Hoe moet ik dit van internet halen? Het heeft echt prioriteit.

Bedankt

3 maanden geleden
813
tinus1969
3 maanden geleden
Dat krijg je niet weg, maar het is de graag of werkgevers nog geïnteresseerd zijn in een account van +14 jaar oud. Heb je een unieke naam? Of is er kans dat er (veel) meer mensen met jouw naam zijn?
LeonardN
3 maanden geleden
Dat kan niet en dat is ook logisch. Anders zou ik met wat gebabbel dus accounts kunnen laten verwijderen waarvan ik nooit de eigenaar ben geweest.
Leer er dus van dat je niet zomaar emailaccounts aanmaakt en deze niet goed beheert.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Kun je je oude Twitter-account (nu X) niet openen omdat je het e-mailadres of wachtwoord niet meer weet? Of weet je het e-mailadres wel, maar heb je er geen toegang meer toe? Je hoeft je geen zorgen te maken als je de gebruikersnaam van je oude profiel kent. Hieronder wordt uitgelegd hoe je een oud Twitter-account kunt verwijderen:

Ga naar de aanmeldpagina van X en selecteer Aanmelden.
Klik op Wachtwoord vergeten en typ je gebruikersnaam op de volgende pagina.
Het platform zal een reeks instructies geven. Volg deze om je wachtwoord opnieuw in te stellen en nieuwe aanmeldingsgegevens aan te maken.
Gebruik het nieuwe wachtwoord om in te loggen op je oude X-account, voorheen Twitter.
Je kunt je oude X- of Twitter-profiel deactiveren via de instellingenpagina Uw accounts. Het platform verwijdert je account als je niet binnen de deactivatieperiode van 30 dagen inlogt op je profiel.

Je kunt deze handleiding ook gebruiken als je de gebruikersnaam niet meer weet, maar wel het e-mailadres of wachtwoord. Als je de gebruikersnaam, het e-mailadres en het wachtwoord niet meer weet, krijg je geen toegang tot je account. Je kunt contact opnemen met de klantenservice van X en hen vragen je oude profiel te verwijderen. Ze kunnen je verzoek echter weigeren omdat er geen manier is om te controleren of je de echte eigenaar bent.
(Lees meer...)
3 maanden geleden
steid
3 maanden geleden
Hallo fremar, ik weet mijn wachtwoord niet meer, het emailadres is afgescherm en ook die weet ik niet meer (ik heb erg veel mails gehad) en als ik het emailadres zou weten zou ik het wachtwoord onmogelijk kunnen raden. Oftewel ik weet alleen mijn gebruikersnaam. Ik heb met X proberen contact op te nemen maar die sturen dan alleen een mail via het mailadres gekoppeld aan het account waar ik niet meer in kan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding