Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik die nieuwe Grace AI Assistant blokkeren in mijn goeievraag feed?

Die nieuwe AI assistent Grace. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik die onzinvragen van "haar" niet meer te zien krijg op goeievraag ? Zodat de feed er weer uitziet zoals voorheen.

4 maanden geleden
2.6K
criseyde
4 maanden geleden
Dat zou ik ook graag willen weten!
SingingCoyote13
4 maanden geleden
joh ik kijk net op goeievraag en tientallen ik weet niet hoeveel van die onzin vragen over welk land met welk nummer begint. elke vraag exact dezelfde als de vorige alleen een digit veranderd. wat is dit ??
Bordensteker
4 maanden geleden
Ik heb een methode beschreven om de vóór de ingreep van Grace geplaatste vragen te vinden. Zie https://goeievraag.startpagina.nl/forum/topic/2619870/wat-is-de-status-van-de-ai-grace/#post-15038823 . In de post net daarboven staat hoe je per categorie de eerdere vragen opgelijst kunt zien.
Ikhebgeenidee
4 maanden geleden
Heb verzocht om al die vragen te verwijderen. Is helaas (nog?) niet gebeurd.
ronron1212
4 maanden geleden
AI assistent Grace.is er al een jaar dus ze is niet nieuw maar op hol geslagen.
AnnBoo8146
4 maanden geleden
Ik heb gisteren verzocht om iets te doen aan de stortvloed van meer dan 200 vragen over landennummers. Daar heb ik nog geen reactie op gekregen. Maar het feit dat dit nu gebeurt, is wel een voorbeeld van de wat mindere rooskleurige kanten van AI. Het kan op hol slaan. Nu uit dat zich in een stortvloed van onzinvragen en bijbehorende antwoorden. Maar wie weet wat voor onbetrouwbare antwoorden "Grace" ook heeft gegeven op echte vragen.
Pieterke
4 maanden geleden
Dat wil ik ook wel weten.
Rieneke1
4 maanden geleden
Onbegrijpelijk dat die rotzooi niet wordt verwijderd.
SingingCoyote13
4 maanden geleden
waarom zit er een AI bot in de vragenfeed van deze website om mee te beginnen ? wie heeft gedacht dat dat een goed idee was.
ronron1212
4 maanden geleden
Een gewone gebruiker zou allang verwijderd zijn.
erotisi
4 maanden geleden
Gezien het sterk aantal teruglopende vragen en antwoorden van de laatste tijd vermoed ik dat dit een bewuste actie van de beheerder is om mensen naar de site te bewegen
Z512099
4 maanden geleden
@erotisi, om mensen weg te jagen van de site, bedoel je.
Thecis
4 maanden geleden
Op deze manier is het beide. Maar de vraag is wat de bedoeling is. Het creëert zeker activiteit, maar ook woede. Ik denk dat de moderatoren hier wellicht niets mee kunnen doen. Andere gebruikers zitten waarschijnlijk in een ander regime. Dat zou kunnen betekenen dat er per maandag weer pas wat aan gedaan kan worden als de desbetreffende ontwikkelaars er weer zijn. We weten het niet. We weten wel dat de moderatoren hier altijd hun best doen (al ben ik het ook niet altijd eens met de beslissing, maar dat doet er niet toe). Laten we dan hier ook eens geduld hebben, iets langer dan een paar minuten om te kijken hoe het opgelost gaat worden.
Of zoals de wijsgeer Langilitus Parilitus ooit zei (vrij vertaald) "Patience comes to those who wait (je ontwikkelt geduld door te wachten)".
LeonardN
4 maanden geleden
@AnnBoo8146
Het is jouw idee dat dit niet de bedoeling was, ik ben daar nu niet meer zo zeker van. https://goeievraag.startpagina.nl/forum/topic/2619870/wat-is-de-status-van-de-ai-grace/?page=2 Als je "alle" vragen stelt op GV en "alle" antwoorden geeft op die vragen, wordt de kans dat iemand GV bezoekt groter en daardoor de inkomsten en waarde van GV groter.
AI is juist een mooie methode om dit soort bulkvragen/antwoorden te genereren die op natuurlijke wijze haast nooit zullen "ontstaan". Het zou echter wel fijn zijn voor ons als regelmatige gebruikers om de input van Grace te kunnen onderdrukken zodat we de menselijke vragen/antwoorden/reacties weer makkelijk kunnen vinden nadat Grace de site heeft overgenomen.
HeerVoldemort
4 maanden geleden
Ik zag al wel een onzin antwoord van Grace. Daar stelt iemand een vraag over een boomsoort acer met gaatjes in de bladeren. Grace antwoord dat hij zijn acer laptop opnieuw moet opstarten en moet kijken wanneer deze problemen geeft.
LeonardN
4 maanden geleden
https://goeievraag.startpagina.nl/forum/topic/2619870/wat-is-de-status-van-de-ai-grace/?page=2#post-15040749 Dit is dus idd de bedoeling en geen foutje-bedankt-situatie.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding