Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik iemand uit n chatgroep blokkeren of snoozen als dat niet mn eigen groep is?

Ik zit in een chatgroep over positief denken maar één iemand eist daar enorm veel aandacht op. Als iemand raad vraagt komt zij met een veel erger verhaal zodat het dan over haargaat ipv over die vraagsteller. Ze dropt constant haar problemen in de groep en als iemand dan een opmerking maakt dankt ze die persoon uitvoerig voor het inzicht. Maar doet lustig verder.
Ik zou haar berichten dus liefst niet meer zien meer zie niet in hoe ik dat voor elkaar krijg.
De groepsbeheerder geeft soms wel een opmerking maar vindt het nog oké. Dus ik ga diediscussie niet aan maar wil hetgewoonzelf niet meer zien
De chatgroep is op Whatsapp.

een jaar geleden
1.5K
Inekez1
een jaar geleden
Stuur een PB (persoonlijk bericht) naar de beheerder van de groep, waarin je aangeeft dat het gedrag van die betreffende persoon erg storend is. Dan is het aan de beheerder om die persoon aan te spreken, ook dat kan 1:1 buiten de groep om. Anders kun je zelf een PB sturen naar de irritante groepsdeelnemer, of je afkeer gewoon in de groep gooien. Maar dat zijn beide niet de meest nette manieren om iemand aan te spreken op het gedrag. Als het je blijft storen, kun je altijd zelf de groep verlaten. Dan ben je sowieso van het gezeur af.
liveisgreat
een jaar geleden
ik heb haar een pb gestuurd, waarin ik op via geweldloze communicatie heb laten weten hoe ik me voel door haar gedrag. Dat doe ik altijd, voor mij is eerlijkheid belangrijk. Alleen: ze dankt me dan uitvoerig voor mijn bericht maar uiteindelijk snapt ze echt niet dat ze zo (sorry) irritant is. Ze schrijft dat ze bij niemand terecht kan behalve bij die groep, maar ik kan me voorstellen dat ze mensen op die manier gewoon wegjaagt en op de duur uit alle groepen gegooid wordt.
Dus dat wil ik nu ook niet, als ik de enige ben die zich daar druk om maakt, moeten ze haar niet uit e groep zetten. Zelf eruit gaan wil ik ook niet, want voor de rest heb ik er enorm veel aan.
Dus ik hoop een manier te vinden om haar berichten gewoon niet meer te zien :-)
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Als je haar gewoon blokkeert, zie je ook de berichten niet meer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, je kunt alleen iemand uit een chatgroep blokkeren of snoozen als je de eigenaar of beheerder van de groep bent. Als je geen eigenaar of beheerder bent, heb je geen toegang tot deze functies.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding