Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben sommige video's op Youtube niet de mogelijkheid om ondertiteling toe te voegen?

Het lijkt willekeurig, dat het de ene keer wel kan en de volgende vlog niet. Of is er een truc om het toch ondertiteld te krijgen terwijl dit niet aangegeven staat? Met name bij de video's van Squirmy and Grubs heb ik het nodig om te lezen wat er (ongeveer) gezegd wordt wanneer Shane aan het woord is. Anders begrijp ik het merendeel van wat hij zegt niet en dan is het verhaal gewoon niet te volgen.
. . .
Vernieuwen en opschonen helpt niet. De mogelijkheid om bij de Instellingen ondertiteling Aan te zetten blijft afwezig.

Picture for question
Amadea
3 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Bij het uploaden van een Youtube-video kun je aangeven in welke taal deze gesproken is. Doe je dat niet, dan kan er geen automatische ondertiteling gegenereerd worden. Het zou dus kunnen dat ze de taal van de video niet elke keer correct hebben ingesteld.
bamibal
3 jaar geleden
Als je video geen automatische ondertiteling genereert, kan dit een of meer van de volgende redenen hebben:
- de ondertiteling is nog niet beschikbaar vanwege de verwerking van complexe audio in de video.
- de video is te lang.
- video heeft een slechte geluidskwaliteit of YouTube herkent de spraak niet.
- af en toe kunnen er YouTube-serverproblemen zijn waardoor de ondertitelingsstream niet correct wordt geladen. Vaak kun je de video-ondertitels na een paar uur opnieuw bekijken, als deze haperingen zijn opgelost.
- Soms is het al voldoende de video opnieuw te laden via [CTRL] [F5].
- Leeg je webbrowsercache. Deze kan je YouTube-ondertitelstream ook beïnvloeden.
Firefox: CTRL+SHFT+DEL.
https://www.dualler.nl/browser-cache-leegmaken/#firefox3

Voor meer tips, zie:
https://pletaura.com/youtube-subtitles-automatic-or-closed-captions-not-working/
.
Het kan zijn dat ondertiteling (nog) niet is ingesteld, zoals ik bij de nieuwste Squirmy and Grubs ontdekte.
In jouw voorbeeld zie ik Ondertiteling (1). Klik ik in zo’n geval op het pijltje rechts, dan kan ik naar onderen scrollen en ondertiteling kiezen.
Bij sommige filmpjes van Squirmy and Grubs kon ik soms eerst geen ondertiteling kiezen, zocht ik de titel via Google dan kwam ik op hetzelfde webadres uit, maar kon ik deze wel aanklikken.
.
De nieuwste (“We're Not Giving Up”) wordt een uur later bij mij wel ondertiteld…
Toegevoegd op 30 juni 2021 08:30: tekst
SimonV
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing