Hoe komt Facebook aan de "mensen die je misschien kent" suggesties?
ik zie zojuist op mijn Facebook een vriendschap suggestie.
Dit is van een vrouw uit Zevenaar, waarbij ik 21 jaar geleden ongeveer 6 maanden bij in de klas heb gezeten. Ik heb geen enkele connectie met haar.
Ik heb die school niet opgegeven op Facebook. Ik heb de opleiding niet opgegeven. Ik heb nooit telefoonnummers met haar uitgewisseld, ik had toen nog geen mobieltje. Ik heb nooit email met haar gewisseld, hooguit een hotmail adres wat ik toen mogelijk had, maar al 20 jaar niet gebruik en dus ook niet meer bestaat. Ik heb geen gemeenschappelijke vrienden met haar. Ook geen vrienden van vrienden. Ook heb ik geen connecties met Zevenaar. Er is helemaal niets dat ons zou moeten verbinden en toch...
Bizar want al mijn gegevens zijn vals op Facebook. Van mijn naam, tot werk, tot hobby's.
P.s. de enige andere social media die ik gebruik is WhatsApp. En ook daar staat zij (of vrienden van haar) niet tussen. Ik heb geen Instagram, LinkedIn, etc. etc.
Ook ben ik de afgelopen weken nergens geweest dat ik contact met haar of vrienden van haar gehad kan hebben. I.v.m. corona kom ik alleen op mijn werk.
.
Ik ben mij bewust van het feit dat ik deze vraag 4 jaar geleden ook gesteld heb. Daar ging het om mijn buurman. Maar die heb ik wel op WhatsApp en qua IP adres zou kunnen.
Maar met deze vrouw die ik nu zie, snap ik het gewoon niet.
https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/social-media/vraag/585998/facebook-selectie-mensen-misschien/