Waarom doen mensen op Facebook vriendschapsverzoeken als ze helemaal niets van je weten?
Ik heb wel Facebook maar daar nog nooit een letter geschreven, niet bij mijn eigen profiel en ik reageer ook nooit op andere mensen. Ik houd Facebook alleen maar aan om enkele mensen en organisaties te volgen zonder daar wat te schrijven dus. Maar ik krijg bakken vriendschapsverzoeken. Waarom? Of doet Facebook dat misschien automatisch?
https://www.facebook.com/help/community/question/?id=10200772829456813
Het kan dus wellicht wel automatisch gebeuren, maar dat is dan eerder een bug dan iets waar FB zelf doelbewust achter zit. Daarnaast heb je mensen die iedereen een vriendschapsverzoek sturen die in hun "misschien ken je deze persoon?"-lijstje staat.
Zijn de verzoeken die je krijgt van vrienden van vrienden? Of zijn het mensen die je in het geheel niet kent?
Zelf gebruik ik mijn Facebookaccount op ongeveer dezelfde manier als jij. Ik heb zelf nog nooit iets geschreven, ik volg een heel klein groepje mensen (vriendschapsverzoek geaccepteerd), die ik ken (ongeveer 5) en ik volg een aantal algemene pagina's, die mij interesseren. Een heel enkele keer ontvang ik een vriendschapsverzoek van iemand, die één van mijn Facebookvrienden kent. Maar verder valt dat wel heer erg mee.
Wat ik wel heb is dat ik regelmatig (ongeveer eens per week) op facebook een groep mensen voorgesteld krijg, waarvan Facebook mij de vraag stelt of ik deze mensen misschien ken. Dit zijn geen vriendschapsverzoeken. Facebook maakt deze selectie automatisch op basis van de mensen en de pagina's die ik volg en de andere volgers van deze mensen en pagina's.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.