Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom doen mensen op Facebook vriendschapsverzoeken als ze helemaal niets van je weten?

Ik heb wel Facebook maar daar nog nooit een letter geschreven, niet bij mijn eigen profiel en ik reageer ook nooit op andere mensen. Ik houd Facebook alleen maar aan om enkele mensen en organisaties te volgen zonder daar wat te schrijven dus. Maar ik krijg bakken vriendschapsverzoeken. Waarom? Of doet Facebook dat misschien automatisch?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Sommige mensen doen dat gewoon voor meer volgers te hebben omdat ze denken dat als zij jou volgen dat jij hun ook gaat volgen en dan zijn ze "populair"
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Op facebook zijn veel bots of nep-profielen actief. Deze proberen vriendschapsverzoeken af te sluiten met onbekenden om daarna diensten aan te bieden. Vaak zijn dit profielen van erg knappe mannen of vrouwen.

Naast het aanbieden van diensten kan het ook een nepprofiel zijn dat door middel van het creeren van een grote groep 'vrienden' als echt wil overkomen. Het overkomen als een 'echt' profiel biedt weer mogelijkheden tot het toetreden in groepen. Binnen die groepen zal dan weer spam of reclame geplaatst worden.

Met andere woorden: het zijn voornamelijk fake-accounts met commerciële doeleinden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Facebook probeert continu klanten te werven en te animeren.
In dit geval kijken ze o.a. naar jouw locatie en zoeken daar in de buurt FB gebruikers namens wie ze een vriendschapsverzoek doen.
Ook zijn er bendes mensen (Amerikaanse militairen bv) die contact zoeken bij totaal onbekenden. Geen idee hoe maar zowel uit eigen ervaring als bij derden gebeurd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Anderen zijn ook nieuwsgierig naar wat u mogelijk te melden hebt. Zelfs als ze u niet kennen is die nieuwsgierigheid geoorloofd. Als u nooit iets meldt, komen ze daar vanzelf achter en haken af of laten de link voor wat hij is. Eigenlijk dus hetzelfde waarom u op Facebook aangesloten bent.
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing