Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom was in 2012 een verjaardagsmelding in facebook in Haren (Gn) uit de hand gelopen?

Als ik een openbaar bericht in facebook plaats, dan komt dat bericht op de tijdlijnen van mij en van mijn vrienden te staan. Niet vrienden krijgen het bericht niet op hun tijdlijn, maar kunnen het alleen lezen als ze in mijn tijdlijn kijken. Zo heb ik het begrepen. Of was dat in 2012 anders?

6 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het was geen verjaardagsmelding, het was een aangemaakt evenement die per ongeluk de instelling openbaar had gekregen.
Dan kan iedereen aangeven dat ze willen komen, en dat werd toen massaal gedaan door jongeren die daar rotzooi kwamen trappen.
Een openbaar FB event word meestal aangemaakt door de organisatie van een festival, sportwedstrijd, of concert. Daar delen ze de laatste info over het evenement en kunnen mensen berichten en foto's plaatsen.
Je eigen feestje kun je ook als event plaatsen, maar dit kan het beste als privé event.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 22 maart 2018 05:26: tekst
Ritsuka
6 jaar geleden
corzijlstra
6 jaar geleden
Maar ik hoef een feestje toch niet als aangemaakt evenement te melden? Ik kan het toch ook als gewoon facebook bericht brengen? Overigens en ik niet van plan om een feestje te houden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat hoeft inderdaad niet maar gebeurde toen wel. Als je geen partycrashers wilt, kan je je berichtprivacy instellen op ‘Alleen vrienden’. Dan kunnen anderen het bericht niet zien, ook niet op jouw eigen pagina. Wanneer je ipv deze instelling kiest voor ‘Vrienden van vrienden’ of ‘Iedereen’ kunnen ze het bericht op jouw pagina zien, maar bijvoorbeeld ook als anderen erop reageren. Mensen krijgen dan in hun tijdlijn een bericht als: ‘Jan Jansen vindt dit bericht leuk’, met het bericht eronder.
Ritsuka
6 jaar geleden
Je hoeft een feestje niet als evenement te maken, niet iedereen heeft Facebook.
Het is je eigen keuze hoe je Facebook gebruikt, ik gaf alleen antwoord op je vraag hoe de situatie in Haren toen was ontstaan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding