Wat betekent #metoo?
Ik zie op social media de hashtag #metoo trending. Waarom is dat?
Ik dacht eerst dat het een verhaspeling was van Metro, het gratis treinkrantje
metoo = Me too
#menot ‘Stop Global Whining’
houdt op met jammeren.
het is mijn weergave van de #meNot - Stop Global Whining, zoals die door de tegenbeweging is gelanceerd.
Er komen er nog veel meer, zoals #MenToo die er inmiddels ook al is.
De hashtag makers buitelen over elkaar heen, ieder met een eigen slogan, en bijbehorende voor en tegens.
Vergis je niet er zijn legio vrouwen die niet tegen seksuele intimidaties zijn. Integendeel zelfs.
Nafluiten bv., een opmerking als: schatje waar gaan die mooie benen naar toe? Zo ken ik er nog dozijnen die plotseling als iets beestachtigs worden gezien.
Twee jongens lopen aan de ene kant van de straat en roepen naar een meisje aan de overkant: wat doet jij alleen zo laat op straat?
Hupekee er volgt een aangifte. Momenteel wordt een afschuwelijke moord, lichamelijk geweld, e.d. op één hoop gegooid met naroepen, seksueel getinte opmerkingen maken e.d. op een hoop gegooid.
Hierdoor wordt een afschuwelijke daad gedevalueerd. Dat vind ik bizar. Ik heb geen tijd meer, over vijf minuten begint een nieuwe zaak
Wat Iris Hermans niet erg vindt, vind ik nou juist wel erg.
Meten met twee maten, als de kok zoiets als eerste had gezegd was de dameswereld te klein geweest, misschien zelfs ontslag tot gevolg.
Een herbergier die op de kamerdeur bonst en daarna met zijn eigen sleutel de kamer inkomt?
Halloooo. Droom verder.
Het is een antwoord op het schandaal rond Hollywoodmagnaat Harvey Weinstein, die door talloze actrices wordt beschuldigd van seksueel wangedrag.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.