hoe kan ik een vraag op een kattenforum zo stellen, dat ze neutrale reacties uitlokt?
Het valt me op dat, als ik op de kattenpagina's waarvan ik lid ben op Facebook, een vraag stel, ik heel emotionele reacties krijgt. Reacties waarvan ik soms denk "nou". Bv. ik stel een vraag over wildplassen van één van mijn katten, en krijg direct een hoop verwijten, dat ik de kattenbak meer moet uitkuisen, meerdere kattenbakken zetten voor meerdere katten, de kattenbakken moet verspreiden op verschillende verdiepingen enz.
Ik geef niet het juist eten, ik geef niet het juiste drinken, in ieder geval: ik doe iets verkeerd.
Zelf toen ik vroeg hoe ik een (nieuwe) agressieve kat wat kon kalmeren, lag het helemaal aan mij dat ze mij had gebeten en gekrabt. Terwijl ze iedereen beet en krabte.
Als ik vroeg hoe ik mijn kat beter kon kammen zonder zelf vol schrammen te staan, ook weer: ik deed alles verkeerd. Nauwelijks tips.
Nu verwondert mij dat zo, dat ik denk dat het wellicht aan mijn manier van vragen ligt. Hoe kan ik vermijden dat ik dergelijke beschuldigingen krijg ipv een antwoord op mijn vraag?
Maar met kattenvragen is dit niet zo evident zo blijkt.
Maar een doe het zelf vraag is misschien ook makkelijker concreet te stellen dan een vraag over een levend wezen.
@Ozewiezewoze, idd mijn vraag was te uitgebreid. En hahahaha, azijnpissers is wel een toepasselijke naam in deze kwestie, hopelijk niet "wild" azijnpissen dan :-). Ik heb trouwens de indruk dat net die keurig opgevoeden met de vinger wijzen op alles wat afwijkt van hun normen.
En die ene kattenbak, ja dat is bij mij idd een probleem ik woon heel klein. heb er nu één in de woonkamer staan en één in de gang, maar een kattenbak in de woonkamer is natuurlijk ver van ideaal. Maar als ik dit zou schrijven op zo een kattenpagina word ik wellicht afgeschilderd als een dierenbeul. Dus info superkort houden, gewoon de vraag over wildplassen zonder meer, zodat er misschien toch één iemand nuttige info geeft.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.