Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag iemand "Whatsapp" gespreken meelezen zonder toestemming van de ander ?

Het gaat hierom iemand van de schoolleiding die berichten heeft gelezen in een whatsapp groep. De gesprekken heeft een leerling zelf laten zien, maar ik vraag me dus af of dat wel mag omdat de andere leden geen toestemming hebben gegeven aan die leerlingen om onze whatsapp gesprekken te delen met een andere individu in dit geval dus die schoolleiding.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mogen de gesprekken dienen als bewijsmiddel als er bijv sprake is van spieken tijdens de toets ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Omdat de leerling de gesprekken vrijwillig heeft laten zien mag dit .
Andere gebruikers van de groep hoeven geen toestemming te geven hiervoor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Tuurlijk mag die iemand van de schoolleiding dit gebruiken, als hij verstandig is doet hij dit niet. Wel degene die het heeft laten lezen minstens 500 regels laten schrijven: "Ik mag iemand verraden" Is dat zo Ton, dat de anderen geen toestemming hoeven te geven. Het is een besloten groep, dan moeten de deelnemers er toch op kunnen vertrouwen dat er door een whatskleppertje niet uit de school geklapt wordt?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding