Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een verschil tussen :) en (: als emoticon met leestekens?

Is hier verschil tussen? En is het volgende !(: iets of heeft iemand dan per ongeluk het uitroepteken bij de zin eraan geplakt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Normaliter gebruik je :) of :D. (: is omgedraaid in mijn beleving.
Poet
8 jaar geleden
Waarschijnlijk is rechts de arabische versie

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Het verschil is dat (: verkeerdom staat. We lezen van links naar rechts en we kijken van boven naar beneden. Dan krijg je eerst de ogen ( : ), dan de neus ( - ) en dan de mond ( ) ).

Dus:
blij :-) of :)
Niet blij:
:-( of :(

Toegevoegd na 1 minuut:
Ben benieuwd hoe emoticons worden weergegeven in talen die van rechts naar links worden gelezen :-)
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Weet u oom wat !(: in dit verband zou kunnen betekenen. Wellicht dubbel? Blauw oog en ook smiley in 1?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Typefout, moet staan weet u ook
Antoni
8 jaar geleden
@Computoon, op de Wikipedia-pagina van zo'n taal https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1%D7%9E%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%99 (Hebreeuws) staan de ogen van de smiley rechts en de mond links: (: en (-: maar ik weet niet of dat voor alle van dat soort talen geldt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En wat zou !(: kunnen zijn?
Antoni
8 jaar geleden
Dit https://he.wikipedia.org/wiki/סמיילי is overigens de correcte URL van de door mij genoemde website. סמיילי betekent smiley in het Hebreeuws.
Computoon
8 jaar geleden
En !(: is de smiley voor een blauw oog. Alhoewel er in dat geval weinig te 'smilen' is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ah dank ik vermoedde dat al vandaar waarschijnlijk het treurmondje vanwege het blauwe oog
(: is blij :) is enge lach
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image