Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn email door iemand verwijderd of kan het zijn dat de ontvanger me heeft geblokkeerd?

Ik zit al een paar dagen op het antwoord te wachten op een mailtje naar een goede vriend van me, we hadden ruzie en ik wilde dus mijn excuses aanbieden. Ik keek net op mijn hotmail, bij het "verzonden"-gedeelte, en ik zag het mailtje opeens niet meer staan (dit was ook het enige bericht dat verdwenen was).
Ik heb een vriend die nogal snel jaloers wordt (en specifiek het bovengenoemde persoon haat), en ik dacht meteen dat hij dat bericht (inclusief eventueel het antwoord erop) heeft verwijderd. Ik ging kijken bij geschiedenis, en mijn email-account stond er inderdaad bij, rond een tijd dat ik aan het slapen was (vriend en ik gebruiken dezelfde computer). Hij bleef volhouden dat hij het niet was dus het volgende waar ik aan dacht was dat dat persoon me heeft geblokkeerd dus dat alle gegevens verdwenen zijn. Wat zijn de tekenen dat iemand me heeft geblokkeerd op hotmail? Sorry voor de lange tekst.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Een verzonden mail wordt in een paar minuten (lees: vrijwel onmiddellijk) doorgeschreven naar de ontvangende server met het account van de ontvanger.

Naar ik begrepen heb is het bericht uit de map 'verzonden items' verdwenen. Dat is de map waarin alle... precies: VERZONDEN items in terecht komen.
Zeer waarschijnlijk is de mail dus gewoon verzonden. Dat zegt echter niets over het ontvangen, laat staan van het lezen van de mail !

Het internet is niet perfect. Er verdwijnt wel eens wat, al komt het gelukkig niet zo heel vaak voor.

V.w.b. je vriend, die je zelf jaloers en onbetrouwbaar noemt, waarom heeft hij je wachtwoord ?!? Dat is vragen om problemen ! Gauw je wachtwoord wijzigen en het voortaan privé houden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh... dat vergeet ik nog te schrijven: een mail is in principe fire-and-forget. De mail wordt verstuurd en zolang de server niet iets speciaals meldt zal er nooit een bericht komen of de mail is aangekomen.

Mocht je geblokkeerd zijn dan verdwijnt je mail gewoon in het zwarte gat en hoor jij er nooit meer wat van. Je kunt dus niet zien of iemand je mail niet leest, simpelweg niet beantwoordt of gewoon niet krijgt.
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing