Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik kan met mijn iphone 4s in bepaalde plaatsen binnen niet op internet bv in de avondschool, kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
672
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je problemen met 3g of een wifi netwerk?
Als het 3g is, dan is het probleem waarschijnlijk dat het gebouw het signaal verstoord (bijvoorbeeld door veel beton).
Als het wifi is ligt het aan het netwerk dat ze daar hebben.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn meerdere mogelijkheden waarom dat niet zou kunnen. Maar eerst moet je zeker weten dat je de enige bent die dat wel of niet kan.
Vraag eens aan medescholieren of zij wel internet hebben en hoe ze dat gedaan hebben.

Dan de mogelijkheden als het algemeen is.
Als eerste, heb je daar 3G bereik? Met G (GPRS) of H (UMTS) bereik heb je wel internet, maar een stuk langzamer, dat kan al tot problemen leiden waardoor pagina's niet geladen worden. Mocht je inderdaad geen bereik hebben, ligt dat aan de provider, daar doe je op dit moment niets aan...

Mogelijkheden wanneer je internet hebt via wifi:
1. Is het een gesloten netwerk en heb je een wachtwoord nodig. Zo ja, vraag aan medestudenten of zij het wachtwoord weten, anders aan de IT afdeling (of via leraar) vragen.
2. Open netwerk via een hotspot. Dit wordt door providers aangeboden. Het ziet er uit als een open netwerk, maar je kan niet zomaar internet op. Er is een gateway waar je moet inloggen (zie je ook vaak in hotels). Maak verbinding met het netwerk en open de internetbrowser. Die zal automatisch naar de gateway gaan en daar staat wat je moet / kan doen.
3. Wellicht overbodig, maar misschien dat er heel slecht wifi bereik is. Kan je zien aan de signaal sterkte bij jou versus anderen.
4. Een laatste mogelijkheid is dat je wifi antenne misschien beschadigd is of niet goed werkt waardoor je slechter ontvangst hebt dan anderen. Kan je zien aan de signaal sterkte bij jou versus anderen.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo,
Bedankt voor de snelle reactie. Er zijn er die op internet kunnen, ik heb 3g. Ik schakel 3g in, of moet ik Wi-Fi dan uitschakelen.
Thecis
10 jaar geleden
Je kan maar 1 verbinding hebben, dus als je wifi aan hebt en je maakt verbinding zal het 3G uitgeschakeld worden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding