Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Van wie komen de "vriendschapsverzoeken" op Facebook?

Ik krijg vriendschapsverzoeken van WILDVREEMDE mensen. Mensen die ik zeker NIET ken... hoe kan dit?
Van mensen die ik hiernaar vraag, hoor ik dat alleen de mensen zelf dit verzoek kunnen versturen, maar hoe kunnen deze mensen een verzoek versturen naar iemand die ze niet kennen?
Of is het toch Facebook dat deze verzoeken verstuurt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ten 1e, (ik heb even de reacties op je vraag gelezen)

Die vriendschapsverzoeken zoals je ze noemt, zijn zeker geen vriendschapsverzoeken maar dat zijn mensen die je MISSCHIEN kent, zoals facebook dat ook aangeeft.

Die mensen worden door facebook als mogelijke vriend voorgesteld omdat ze bijv uit de buurt komen, of omdat ze vrienden zijn met 1 of meerdere van jou vrienden.

Vaak staat er bij die mogelijke vrienden ook bij "3 gemeenschappelijke vrienden" (die 3 is maar een getal, kunnen er ook 2 of 50 zijn ligt er maar net aan hoeveel vrienden je hebt)

Dat betekend dus in het voorbeeld dat die persoon 3 vrienden heeft die ook in jouw vriendenlijst staan, daarom denkt facebook dat jij die persoon misschien ook kent.

Hoop dat je hierdoor begrijpt hoe het werkt en waarom je die vriendschaps-voorstellen krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing