Kun je een account activeren door alleen de bevestigingsmail te openen?
Ik ben er laatst achter gekomen dat mijn vriend geregistreerd was op een internetsite. Hij zegt dat hij die site nooit heeft gezien, en er ook niet op zit. Het is een vrij pikante site dus je kent het wel, ik werd achterdochtig en ben gaan kijken. Nou kon ik dus gewoon inloggen met zijn gebruikelijke gebruikersnaam en zijn wachtwoord die hij voor meerdere accounts gebruikt. Ook in de profiel informatie stond opvallend veel wat klopte, zijn geboorte datum, zijn lengte, zijn geslacht, of hij hetero is, piercings heeft, tattoos, kleur ogen, kleur haar, dat hij een relatie heeft. Op een enkele vraag na kwam alles overeen.
Mijn vriend gaf aan dat hij een tijd geleden gehackt is geweest, en dat hackers informatie kunnen verkopen. Ik vraag me af of ze dat ergens kunnen registreren MET de gebruikersnaam en wachtwoord die mijn vriend bijna overal voor gebruikt? En kan je die site dan activeren zonder bevestigingsmail? Want zijn email adres heeft een ander wachtwoord, dus daar zouden ze dan niet op kunnen komen. Kan iemand mij helpen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.