Hoe gaat het vervalsen van geld in zijn werking en waarom kunnen kunnen criminelen die geld vervalsen niet gewoon precies dezelfde briefjes maken?
Ik heb een hele tijd geleden op internet (ingescande) briefjes van 5 euro gezien (uiteraard gedownload) met die watermerken en hologrammen etc. lijkt net echt. Met een printer die dubbelzijdig kan printen zou je ze volgens mij zo uit kunnen printen. Of is er speciaal papier ofzo die door niemand te krijgen is behalve door de .... overheid?
Of is het de inkt? aangezien ik ergens gelezen heb dat je de kleuren goud en zilver alleen met de kleur wit kunt maken. en die kleur inkt is volgens mij nergens te verkrijgen.
Ik stel deze vraag namelijk omdat ik laatst een briefje van 20 had die nep was. of ja nep. Heb het briefje bij een of andere winkel terug gekregen als wisselgeld. En toen ik het ging uitgeven bleek het ineens niks meer waard te zijn :-(
Ik weet niet of ik die briefjes van 5 euro als afbeelding mag toevoegen? Zo ja. dan upload ik ze even.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.