Wat is het verschil tussen Oracle 9 en Oracle 10?
Wat zijn de extra mogelijkheden van Oracle 10 t.o.v. Oracle 9 en dan bedoel ik eigenlijk vooral de extra functionaliteiten binnen SQL.
Ik weet al die versies niet precies uit mijn hoofd, maar volgens mij is er ook al 11 en/of 12 beschikbaar? Wij werken ook met een oudere versie. Van de applicatie, en dus ook van de database, want dat stond meen ik ook los van elkaar.
Er is een aantal programmeurs die dingen veel te moeilijk aan het programmeren zijn, niet wetend dat sommige dingen in Oracle 10 veel makkelijker kunnen.
Er zijn dingen die nu beter gaan dan bij Oracle 8. Voor mij als beheerder van het datamodel (heb helaas nog nooit een Oracle DBA-cursus gehad, alles moet ik van Internet schrapen, vandaar dat ik het nu eens makkelijk probeer) is het bijvoorbeeld heerlijk dat ik tegenwoordig rename column kan doen ipv een tabel herbouwen als er een naam wijzigt. Ik vraag me af of er meer dingen zijn.
Moeilijk om hier een beste antwoord te kiezen. Ik heb er toch 1 gekozen en wel diegene die me op de site met Oracle-verschilllen tussen 10 en 11 wees.... Na enkele strategisch geplaatste opmerkingen is het Management ondertussen de mogelijkheid voor Oracle 11 aan het onderzoeken... Hoeze
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.