Hoe kan ik Voorwaardelijke opmaak in Excel automatiseren in alle onderstaande cellen?
Ik heb voor mijn eigen bedrijf een excel sheet gemaakt, waarin ik mijn diensten bij houdt en ook of de factuur verzonden of betaald is. Ik gebruik hiervoor een dropdown menu, waaruit ik kan kiezen: factuur verzonden en factuur betaald.
Wanneer ik kies voor factuur verzonden kleurt de cel oranje en bij betaald kleurt hij groen. Ik heb dit gedaan door in voorwaardelijke opmaak de volgende regel te maken: =$D$8="Fact. betaald" en dan bij opmaak gekozen voor celopvulling groen.
Nu komt de vraag, want ik wil dit ook toepassen op nog eens 90 cellen onder D8. Dus ook in D9, D10, D11 enz. enz.
Eénvoudign rechtsonderin de cel gaan staan en wanneer je cursor een kruisje wordt dan helemaal naar beneden trekken dat werkt dus niet.
Het lijkt me sterk dat ik deze regel op alle 100 onderstaande cellen opnieuw moet intikken...
Wie weet hoe ik dit aanpak?
Weet jij wat het dollarteken in Excel betekent ? Als je de oorspronkelijke celverwijzing wilt behouden wanneer je de formule kopieert, vergrendel je deze door een dollarteken ($) te typen vóór de cel- en kolomverwijzingen. Wanneer je bijvoorbeeld de formule =$A$2+$B$2 kopieert van C2 naar D2, blijft de formule precies hetzelfde. Dit is een absolute verwijzing. Zie voor meer informatie:
https://support.microsoft.com/nl-nl/office/schakelen-tussen-relatieve-en-absolute-verwijzingen-981f5871-7864-42cc-b3f0-41ffa10cc6fc#:~:text=Als%20u%20de%20oorspronkelijke%20celverwijzing,Dit%20is%20een%20absolute%20verwijzing.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.