Kan ik in Excel mijn UDF's blijven gebruiken?

Details ken ik niet, maar ik heb vernomen dat Microsoft bepaalde VB (visual basic) functionaliteit gaat uitfaseren (Office-applicaties).

Nu houd ik mijn financiën bij in Excel, en daarbij maak ik heftig gebruik van UDF's (user-defined functions). Die heb ik in VB geschreven.

Voor de niet-kenner: Excel kent veel functies, zoals MIN(), SOM(), enzovoort. Middels UDF's kun je zelf nieuwe functies schrijven die standaard niet in Excel zitten. Bijvoorbeeld PRUTTEL(a;b) die als resultaat drie maal de waarde a minus de waarde b geeft (raar voorbeeld, maar dat maakt niet uit).

Mijn vraag is:
Kan ik mijn UDF's blijven gebruiken, ook als Microsoft binnenkort bepaalde VB-functionaliteit uit Excel zal verwijderen?

Cryofiel
2 uur geleden
LeonardN
2 uur geleden
https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/vba-to-be-terminated-in-office-365/68e235b9-53b0-4e26-8395-df4ab7d9a05e No. Such rumors have been doing the rounds for more than 20 years, but they're not true. There are millions of users relying on VBA, including large businesses and organizations. Nee. Zulke geruchten doen al meer dan 20 jaar de ronde, maar ze zijn niet waar. Er zijn miljoenen gebruikers die vertrouwen op VBA, waaronder grote bedrijven en organisaties.

Geef als eerste antwoord