Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe geef ik data door van het ene javascript-bestand naar het ander javascript-bestand?

Ik wil graag een variabele waarin een random cijfer wordt gedefinieerd doorgeven aan een ander JavaScript-bestand. Hoe doe ik dit makkelijk?

een jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

ChatGPT:

Om data door te geven van het ene JavaScript-bestand naar het andere, kun je gebruikmaken van modules en exports in JavaScript. Hier volgen de stappen die je kunt volgen:

Maak een nieuw JavaScript-bestand aan waarin je de variabele definieert die je wilt doorgeven. Laten we zeggen dat dit bestand 'random.js' heet.

// random.js
const randomNumber = Math.random();
module.exports = randomNumber;

In het JavaScript-bestand waarin je de waarde van 'randomNumber' wilt gebruiken, moet je het importeren uit het 'random.js'-bestand. Laten we zeggen dat dit bestand 'main.js' heet.

// main.js
const randomNumber = require('./random.js');
console.log(randomNumber);

Zorg ervoor dat beide bestanden zich in dezelfde directory bevinden. Als dat niet het geval is, moet je het juiste pad opgeven bij het importeren.

Voer het 'main.js'-bestand uit, bijvoorbeeld door het in je HTML-bestand op te nemen:

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title>JavaScript-bestanden</title>
<script src="main.js" type="text/javascript"></script>
</head>
<body>
<!-- Inhoud van je HTML-pagina -->
</body>
</html>

Wanneer je de HTML-pagina laadt in een browser en de console opent, zou je het random cijfer moeten zien dat is doorgegeven vanuit het 'random.js'-bestand.
SimonV
een jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing