Hoe maak je een Lokale SQL server?
Hallo,
Ik wil graag een lokale SQL database server maken zodat ik via navicat nieuwe databases en tabellen kan maken in plaats van met Visual Studio Server Explorer.
Ik ben nu bezig met SQL server Compact maar dit is volgens mij niet helemaal wat ik wil. Volgens mij kan je hiermee namelijk alleen lokale bestanden maken en bewerken.
Dus ik heb echt een server nodig net zoiets als een XAMPP server maar dan voor windows ontwikkeling, dus voor ASP.NET
Weet niet of dit nog iets toevoegd maar ik werk met C# en web projecten.
Alvast bedankt,
Groetjes,
Roy
Toegevoegd na 2 uur:
Naar aanleiding van de reactie van: j4ck1nth3b0x
Heb ik MySQL geïnstalleerd, echter voor de connectie met MySQL in ASP.NET heb je een aparte refence nodig, namelijk MySQL.Data en hiervoor gebruik je uiteraard andere code dan een normale SQL server. Dit is dus helaas geen optie.
Voor de duidelijkheid: ik gebruik visual studio 2013 en wil graag een lokale server starten voor ontwikkelen van web applicaites. In visual studio kan je zelf wel .MDF bestanden maken, hiervan ben ik op de hoogte alleen kan je dan niet gebruik maken van Navicat maar moet je werken met de standaard (trage en af en toe vastlopende) explorer in Visual Studio.
Mocht iemand weten hoe ik dit kan doen hoor ik het graag.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.