Hoe pakt een totale noob een site maken aan?
Het leek ons een leuke uitdaging om als profielwerkstuk een eigen site te maken.
Ons idee is dat scholieren schoolboeken die ze dubbel en/of nodig hebben onderling kunnen ruilen.
We weten waar we (soort van) aan beginnen en dat het ontzettend veel tijd en moeite gaat kosten om dit voor elkaar te krijgen. leuk toch.
Het liefst zouden we gebruik maken van half "voorgeprogrammeerde" aspecten en half zelf coderen, maar alles zelf doen is natuurlijk ook geen probleem. Hoe en waar vinden we de beste manier om deze "kant en klare" sites te vinden en met welke taal moet het 'skelet' geschreven worden, want tot nu toe krijg ik de indruk dat html alleen voor het 'uiterlijk' dient?
Op de site moet er dus een zoekfunctie zijn, maar het zou helemaal mooi zijn als er automatisch matches worden gezocht. is dit mogelijk?
Waarschijnlijk heb ik net alle termen verkeerd gebruikt, maar ik hoop dat de boodschap is overgekomen.
Graag geen antwoorden als; als je dit moet vragen dan gaat een site maken helemaal niet lukken, want we zijn ervan overtuigd dat met genoeg informatie en moeite dat absoluut mogelijk is.
bij voorbaat dank.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.