Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe werkt het mixerpenseel op Photoshop Cs6?

Ik zou graag willen weten hoe het mixerpenseel op Photosop Cs6 werkt. Kan iemand mij dat stap voor stap uitleggen? Ik voeg er een bestand bij waarin je kunt zien hoe mijn scherm er uit ziet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Met de mixer brush kan je kleuren in elkaar laten overvloeien. Aan sommige foto's kan dat een extraatje toevoegen.
Om je een voorbeeld te laten zien heb ik de ogen van je tijger even bewerkt. Niet dat hij er nu beter uitziet (integendeel). Het is gewoon bedoeld als voorbeeld.

Je kan met de knoppen bovenaan de instellingen kiezen die je wenst. De grootte en vorm kies je zoals bij de gewone brush. Met het knopje erlangs kan je de 'brush presets' oproepen, waarmee je nog meer keuzes kan maken. Daarnaast staat de kleurkiezer. Beter dan daar een kleur te kiezen is de pipet te gebruiken en een kleur van de foto te nemen. Je kan dit doen in de buurt van het deel van de foto dat je wil bijwerken of je kan een contrasterende kleur nemen om iets te doen opvallen. Naast de kleurkiezer staan nog 2 knoppen die je wel of niet kan aanzetten: met de eerste bepaal je of de brush bij elke streek opnieuw kleur moet nemen, met de tweede bepaal je of de brush na elke streek moet schoongemaakt worden. Met de lange knop waarop je 'custom' ziet staan, kan je kiezen hoe nat je brush moet zijn. Deze en de volgende knoppen moet je uitproberen tot je het effect krijgt wat je wenst. Als je 'sample all layers' aanklikt, kan je met de pipet kleuren uit alle lagen van je bestand kiezen.

Succes! En ik hoor het wel als iets niet lukt.

Toegevoegd na 17 uur:
Op je afbeelding zie ik dat jouw brede knop niet op 'custom' staat zoals ik hierboven vermeld heb, maar op 'nat'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding