Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn computer opdrachten laten uitvoeren terwijl ik weg ben?

Is het volgende mogelijk: kan je een pc zo instellen dat hij om 11h vanzelf opstart, vervolgens scan met antivirus, vervolgens schijfopruiming en defragmentatie. Na deze taken mag hij op slaapstand en om 18h mag hij weer aan. Om vervolgens 2 programma's te openen...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik denk als je deze manier wat tweaked dat het op zich wel mogelijk kan zijn:
http://www.howtogeek.com/howto/30758/make-your-pc-shut-down-at-night-but-only-when-youre-not-using-it/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De task scheduler heeft een optie om indien nodig op te starten voor het uitvoeren van een taak, en daar na weer af te sluiten. Je moet wel testen of dit werkt, want dat doet het niet op iedere PC. Om de scheduler te laten werken moet de account die je gebruikt met een password beveiligd zijn. Ikzelf heb nog XP en gebruik geen password. Daarom laat ik de scheduler onder 'Administrator' account draaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En er is eventueel nog het alternatief om een timer te zetten op je stopcontact, zodat om 11 uur de stroom erop springt. Als je dan zorgt dat de computer automatisch inlogt en opstart met een bepaalde taak, ben je er ook... "the hard way"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing