Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een homepage gemaakt. Als ik hem online zet is het lettertype heel anders dan dat ik hem gemaakt heb. Hoe kan dit ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Als je de homepage op een andere PC bekijkt, moet daar 't zelfde lettertype reeds aanwezig zijn op de PC. Op websites kan je daarom 't beste een lettertype gebruiken die veel voorkomt (c.q. die standaard op de meeste PC's staat).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de bron moet staan welke lettertypes waar gebruikt moeten worden. Regel je dat niet in de broncode dan zie je standaard lettertypes die in de browser welke je gebruikt als standaard lettertype is ingeschakeld.
(ervan uitgaande dat je met de computer browst waarmee je de page geschreven hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gebruik een style sheet dan kun je veel beter de opmaak bepalen en eventueel wijzigen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij website design moet je uitgaan van bepaalde "restricties" lettertype gebruik is er hier 1 van. Aangezien niet alle pc's dezelfde lettertype's hebben/gebruiken ben je niet totaal vrij in de keuze van je lettertype's. Gebruik daarom fonts die op bijna alle computers (Zowel PC(windows) als op Mac) te vinden zijn.

Mocht je een lijstje willen zien kijk dan in mijn bron link.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing