Hoe kan ik dit oplossen?
Voor school moet ik in een team een spel maken. Nu hebben wij een bewaker in het spel die loopt heen en weer via een timeline. Je ziet het bewaker ook echt lopen. Maar zodra henry de hoofdpersonage binnen een staal rondom de bewaker is gaat de bewaker naar hem toe. Het werk allemaal prima. Op 1 ding na.
Zodra de bewaker naar henry toe gaat laat hij van de loop animatie alleen maar het eerste plaatje zien. Hoe kan ik dit oplossing.
distance=abs(x - henry.x);
if (distance>range_min)
if (distance
timeline_position=962;
timeline=0;
if (henry.x
sprite_index=guard_walk_L;
image_index=0;
image_speed=1;
motion_set(180,2);
}
else
{
sprite_index=guard_walk_R;
image_index=0;
image_speed=1;
motion_set(0,2);
}
}
if (distance
if (distance>range_max)
if (timeline=0)
{
timeline_index=guard;
timeline_position=0;
timeline=1;
}
Deze code is gemaakt door middel van The_ultimate_D&D_to_GML_converter.exe
Zo werkt het niet. Maar met D&D wel
game coding is hoogstwaarschijnlijk niet iets dat de gemiddelde GVer zal weten.
ik heb er ook geen bal verstand van.
er is vast wel een forum over het programma dat je gebruikt voor codering of een usergroep succes
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.