Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben bezig met een website vor een klant, de klant heeft al een bestaande site, hoe moet ik de site dan uploaden?

Ik ben bezig met een website vor een klant, de klant heeft al een bestaande site, hoe moet ik de site dan uploaden? Moet ik dan de ftp gegevens aanvragen bij de klant, dan de hele ftp leegmaken en de nieuwe website eropzetten? Of anders? En als ik nou bijvoorbeeld het nieuwsbericht wil wijzigen moet ik dan elke keer alle ftp bestanden verwijderen en alles er weer opnieuw opzetten? Want ongeveer per week wordt de site veranderd! Dankjewel alvast!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Daar heeft u een ftp file transfer programma voor nodig maar ook de gegevens van de klant om te kunnen inloggen.
Als het een volledig nieuwe site is moet u de oude volledig leeg halen en al uw files overdragen.
Bij evt veranderingen moet u enkel de pagina's overdragen waar iets aangepast is.
Als u een sjabloon gebruikt met css zal u in het beste geval enkel die moeten aanpassen en overdragen.
Voor de transfer word u gevraagt of u de oude wilt overschrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangenomen dat je de gegevens van de klant hebt, om bij de hostingprovider in te kunnen loggen en dat de huidige site niet meteen weg gehaald mag worden, behoor je het volgende te doen;

1. Maak een back-up van de site zoals die momenteel online is.
2. Maak in de directory html_public een nieuwe directory aan waar je de nieuwe site wilt neer zetten. (Het begrip directory moet je als website-ontwerper kennen).
3. Zet de rechten van die directory goed (755). (Het begrip rechten moet je als website-ontwerper kennen).
4. Zet alle padnamen in de door jou ontwikkelde site absoluut. (Het begrip padnaam moet je als website-ontwerper kennen).
5. Upload de door jou ontwikkelde site.
6. Zet alle rechten voor de directories in die site 755 en alle bestanden 644 zodat iedereen via het wwweb de pagina's kan zien.
7. Open je browser en ga naar de oorspronkelijke website.
8. Tik achter de op dat moment zichtbare URL een / en de naam van de directory waar je je eigen site in hebt gezet. (Het begrip URL moet je als website-ontwerper kennen).
9. Nu kun je zien wat het geworden is.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing