Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik dit probeer te downloaden zegt mijn computer steeds dat dit een virus is, maar op internet vindt je daar niks over. Is dat ook echt zo?

http://goo.im/apps/frigid/htcsupertoolv3.rar

Ik was namelijk bezig met het rooten van mijn telefoon. (HTC Wildfire S)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Er zijn veel false positives. Als je het bestandje uploadt naar www.virustotal.com, kan je het bestandje laten scannen door tientallen virusscanners. Veel virusscanner-bedrijven delen met elkaar hun virusdefinities, dus als iets bij de ene als verdacht wordt aangemerkt, is de kans groot dat het ook bij anderen als verdacht zal worden aangemerkt.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb hem even voor je gescand: hij werd 8 keer aangemerkt als zijnde waarschijnlijk 'malware bevattend'. Ik zou 'm maar niet gebruiken, als ik jouw was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hem gescant met virustotal.com, en een paar scanners zeiden dat het een trojaans paard was. Ik de installatie niet uitvoeren.

hier de testresultaten van virustotal.com:
https://www.virustotal.com/file/d863a9f45d963cf86d8a32297a4f41795d5973d30f8bf2a4491e220d27d5d14e/analysis/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dergelijke stukjes software hebben een instructieset bij zich waarop menig virusscanner reageert.
Het hoeft niet altijd schadelijk te zijn.
Als jouw scanner een melding geeft is aan jou wat je met die informatie doet.
Niet alles is een virus of een trojan, dat heten zogenaamde false positives, maar het is aan jou om te beoordelen wat wat is.

Klein voorbeeld, ik heb standaart een keylogger in de achtergrond draaien ( waarom, dat is aan mij ) als ik deze niet in mijn uitzonderingenlijst zet, dan gaat mijn scanner ook reageren.

In jouw geval en ter gerustelling.
De link die jij gegeven hebt is schoon.
Waar je scanner op gereageerd is dat deze tool een externe link aanroept.
Dus wordt deze door je scanner aangemerkt alszijnde een trojan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als u vertrouwde downloads wil doen een virusmelding krijgt kan u beter uw firewall TUIDELIJK uitschakelen.
Niet vergeten weer aan te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing