Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om met Jquery show() en hide() een complete website te bouwen, zonder herladen pagina?

Ik heb voor mijn portfolio het rare idee de hele site via show en hide te bouwen, zodat de gebruiker geen pagina's hoeft te herladen. Hierdoor zal de gebruiksvriendelijkheid beter zijn.

Nu weet ik echter niet of het kan, dus dat is gelijk mijn vraag.

Ik heb een menu met 4 buttons: home, portfolio, cv en contact, op al deze pagina's staat ander content.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het makkelijkste is om dit gewoon met AJAX te doen.

In de head van je html zet je dit neer:

De link naar bijvoorbeeld je portfolio word dan dit:
Portfolio

Ik ga er vanuit dat als je op die link klikt, dat dan niet alles veranderd moet worden, maar alleen een bepaalt stuk. (Het menu etc moet allemaal het zelfde blijven.)

Om het stuk dat moet veranderen zet je een div, met de id "inhoud" (hij mag ook anders heten, maar dan moet je dat ook aanpassen in het bovenstaande script).

Nu is het een kwestie van op de link klikken, en de inhoud van de div, wordt verandert naar de inhoud van linkNaarPortFolio.html. Let wel op dat je in het bestand dat je wil aanroepen via ajax, niet een html/head/body etc tags hebt staan. Alleen hetgeen wat je tussen die div weer wilt geven.

Ik zet in de reactie hieronder nog even een complete voorbeeld code. (Die past hier niet meer in vanwege het maximum aantal karakters.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing