Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een alternatief voor innerHTML voor internet explorer?

Ik wil met javascript gegenereerde waarden toekennen aan bijvoorbeeld een div. In google chrome werkt dit prima, maar in internet explorer blijft mijn div gewoon leeg. Weet iemand een een alternatief voor het door mij gebruikte innerHTML?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je bedoelt dat je HTML wil toevoegen binnenin een DIV neem ik aan? Want daar is innerHTML voor.

Een waarde (value) is weer iets anders, namelijk een property van een element, zoals een INPUT element.

Inderdaad wijkt MSIE (internet explorer) soms af van de W3 standaard, zeg maar het internationale consortium dat bepaalt wat de schrijfwijze en de werking van HTML is.
Echter, innerHTML zou wel degelijk moeten werken in MSIE, alleen in FORMs willen er nogal eens onvoorspelbare dingen gebeuren.

Zou je het stuk code willen copy pasten? Dus EN de html van de div waar je iets mee wil doen, EN de javascript waarin je innerHTML gebruikt?

Een oplossing voor jouw probleem is trouwens jQuery, een library die het gebruik van javascript niet alleen 100x zo eenvoudig maakt, maar ook zorgt dat er geen crossbrowser problemen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord