Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik werk met Studio Webdesign 5 pro en ben nu bezig met een uitgebreide site. Mijn vraag is hoeveel pagina's zou ik maximaal kunnen maken?

En kun je ergens zien in Studio Webdesign hoe zwaar de site al is? Heb geen flauw idee hoeveel MB of GB ik er op kan zetten om het nog te kunnen uploaden. Wie weet hier antwoord op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In het kort:
Vermoedelijk is je vraag beantwoord wanneer je op je machine de nog beschikbare harde-schijf ruimte opzoekt, wat de uploadsnelheid van jouw Internetprovider is en hoeveel Mb je daar mag gebruiken.

- - -

Het langere antwoord:
Je hebt een grootte van een website en je hebt een laadsnelheid van een website.

De grootte is het aantal Mb's dat je er van maakt.
- Hoe groot dat kan zijn hangt af van de hostingprovider of de server waar je de website gaat plaatsen.
Sommigen geven 5 Mb ruimte voor een website, anderen 50 Mb.
- Hoe groot de website in Studio Webdesign kan worden hangt af van de computer waarop je de website maakt. Hoeveel vrije schijfruimte heeft die nog.

De laadsnelheid van een website die online staat is afhankelijk van heel andere zaken. Zoals de bandbreedte bij degene die die website wil bekijken (daar heb je geen vat op), de browser die die persoon gebruikt (daar heb je geen vat op, maar je kunt de website wel voor meerdere browsers geschikt maken), de hoeveelheid flash beelden die je gebruikt hebt (dit heb je wel zelf in de hand), het apparaat waarmee iemand de website bezoekt (smartphone, tablet, laptop, computer, thin client, et cetera).
Op dat laatste heb je ook al geen vat, maar je kunt het gedeeltelijk in de hand nemen door je website voor verschillende apparaten geschikt te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De uitleg klopt, maar heeft niet iets direct te maken op deze vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een deel van de vraag is dit:
"Heb geen flauw idee hoeveel MB of GB ik er op kan zetten om het nog te kunnen uploaden." En onder anderen daar heb ik geprobeerd antwoord op te geven.
Over het algemeen is het op "goeievraag.nl" handig om niet onderling te gaan discusieren over of iets wel of niet een antwoord is op de vraag. De enige die dat kan bepalen is de vraagstelster of vraagsteller zelf.

Andere antwoorden (1)

Ik ken het programma, je kunt de site naar een lokale map exporteren, dan alles selecteren en bekijken in windows wat de totale grootte is van de geselecteerde bestanden.
Nog vragen, ik hoor ze graag!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt hetzelfde als ik, alleen in andere woorden.
Dat is niet verkeerd. Want het maakt de kans groter dat er iets bij zit wat de vraagsteller begrijpt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding