Hoe kan het ik dat als ik een filmpje in HD opneem, het dan nog maar 480p is als ik het bewerk (Sony Vegas) en als ik het geupload heb (als .avi)?
Ik heb pas op school een filmpje gemaakt in HD (720p), en als ik het op de tv afspeel, is het nog steeds HD. Maar eenmaal ik ze op mijn pc zet en ze wil bewerken, is de kwaliteit niet beter meer dan 480p.
Doe ik dan ergens iets verkeerd als ik mijn softwareprogramma (Sony Vegas) opstart en begin te bewerken, of sla ik verkeerd op (ik dacht dat .avi de beste kwaliteit gaf)? Of ligt het probleem al eerder, nl. bij de beelden op de pc zetten, dat het daar misloopt. (Maar persoonlijk denk ik dat niet, want als ik die filmpjes bekijk (niet bewerkt en geconverteerd), die zijn nog steeds HD.
Dus dan moet het probleem er liggen als ik ze converteer. Ik heb 2 opties: opslaan als WMV (dan zien de filmpjes er opeens slecht uit) of opslaan als MPEG2 (heb ik nog nooit geprobeerd). Is MPEG2 dan beter?
Ik stop het SD-kaartje waar de video's opstaan in de SD-gleuf van m'n pc, en sleep de video naar een map. Vreemd dat je bij Vegas maar 2 opties hebt bij het exporteren. 1920x1080p is in elk geval HD-kwaliteit!
- Uploaden met een netwerkcomputer buitenshuis
- Registreren van netwerkdiensten die veel worden gebruikt In principe denk ik dat het iets is zoals Media Player ofzo. Ik kan filmpjes openen en bekijken, een slideshow maken, een disc maken, delen, ... Maar misschien is het helemaal niet de bedoeling dat ik dat via PMB doe, maar zoals jij zegt via de SD-kaart, dan zal ik eens op google zoeken waarom mijn pc die SD-kaart niet leest. Maar mijn camcorder heeft ook een USB-uitgang. Ik kies dan altijd de optie om de bestanden naar PMB te sturen, mss moet ik ze dan maar eens in een gewone map openen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.