Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een beoordelingssysteem op mijn website met 5 sterren. Ik merk dat dit geen goed beeld geeft. Zijn er betere mogelijkheden?

Bezoekers geven mijn berichten 5 sterren of ze doen niets. Zeer sporadisch geeft iemand een 2 of 3 sterren beoordeling.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Neem een voorbeeld aan deze site. 'Duimpje omhoog' voor een goede beoordeling, 'duimpje omlaag' voor een slechte beoordeling. Geeft mijns inziens een zeer reëel beeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is inderdaad een goede oplossing, maar niet altijd.
het is ook vaak zo dat iemand het een goed product vind maar dat er een onderdeel ontbreekt bij voorbeeld:
een telefoon gekocht in een webshop.
Kwaliteit product 5 sterren.
service winkel 2 sterren.. dan vind je de telefoon wel goed maar de service die er werd geleverd niet.
dus ik vind het sterren systeem een goede beoordelingsmethode maar ik zou het verdelen in verschillende opties en er een open bericht in kunnen plaatsen.

Toegevoegd na 11 minuten:
@ Adriek, ik vind het zelf altijd nuttig wanneer een product koop dat ik recensies kan lezen. Hierdoor kom ik meer over een product te lezen. wanneer ik een product heel goed of slecht vind laat ik dan ook vaak een recensie achter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou ook werken met een puntensysteem, als iemand een beoordeling geeft dat ze dan een paar punten krijgen. Als ze een recensie schrijven nog meer punten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bezoekers worden moe van alle 'likes' sterretjes en ander gedoe. Ik waardeer ook maar zelden pagina's: ik heb wel wat beters te doen. Denk goed na wat je met je sterretjes wilt bereiken, en of je je bezoekers daar lastig mee wilt vallen....
Je zou mensen kunnen proberen te verplichten iets te doen, maar dat schrikt ook weer af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing