Kan mijn theorie over het openen en opslaan van .jpeg bestanden in Paint Shop Pro kloppen(zie uitleg)?
.jpeg bestanden hebben dus de eigenschap om steeds wat verder in kwaliteit achteruit te gaan wanneer ze worden bewerkt en weer opgeslagen. Ik moet bekennen dat ik dit bij de ene afbeelding beter zie dan bij de andere.
Maar stel dat ik nu een .jpeg bestand open, en ik maak hier een kopie van met shift+D. Dan is dit dus in eerste instantie een .psp bestand (als je het zou opslaan). Hierop plak ik dan een -eveneens transparant .psp icoontje, en sla hem dan weer op als .jpeg...
Gaat dan de kwaliteit ook achteruit, of klopt het dan dat het bestand gewoon hetzelfde blijft omdat je er eerst een .psp bestand van hebt gemaakt?
Ik wordt echt kippig, en kan niet altijd zien wat anderen misschien wel kunnen zien. Maar kan deze theorie kloppen dat er dan in feite niets anders aan de .jpeg wordt veranderd als ik er eerst een .psp bestand van maak, en daarna als .jpeg opsla met het .psp icoontje wat ik er heb opgeplakt?
Even een notitie n.a.v. vorige antwoorden op mijn vragen over PSP; ik heb het dus niet over Paint, maar over Jasc Software-Paint Shop Pro.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.