Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voeg je een afbeelding in de <head> van een html bestand toe?

Voor een opdracht voor school moet ik een website maken en in de van mijn website moet ik een titel zetten maar daarnaast ook een zelfgemaakt logo. Hoe krijg ik dat naast de titel?

Toegevoegd na 2 uur:
moet

zijn :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik denk dat je zoiets bedoelt als goeie vraag in de URL balk bijvoorbeeld heeft staan.

Dat doe je door tussen de tags van je html of php pagina de volgende code te zetten:

En in dezelfde directory (of "map") als deze pagina zet je dan de favicon.ico, de afbeelding, je logo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik *denk* dat niet naast de titel, maar naast de URL bedoelt wordt. Het gaat om een zogenaamd favicon. Hoe je dat maakt staat hier goed beschreven: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/276020-icon-naast-url

{
Hiervoor kun je bijvoorbeeld het programma Icon-maker gebruiken of een ander grafisch programma. Zorg ervoor dat de afmetingen van het icoon niet groter is als 16 x 16.

Vervolgens sla je het icoon op met de naam favicon met extensie .ICO Doe je dit niet, zal het niet werken, want Internet Explorer zoekt automatisch naar het bestand favicon.ico. De meeste grafische programma’s ondersteunen de .ICO extensie niet, download hiervoor Icon-maker. Wil je toch een andere naam gebruiken als favicon? Dan moet je een extra regeltje tussen je tags invoeren:

Maar in de regel werkt favicon.ico het beste. Ben je daarmee klaar, upload dan het icoon naar je server, je kunt hem het beste gewoon in je root directory plaatsen.
}

Toegevoegd na 35 seconden:

Toegevoegd na 6 uur:
voor een image:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing