Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil graag een eigen besturingssysteem maken hoe moet dat ?

ik wil graag met de naam J-soft en daarbij wil ik het makkelijk bewerken want ik en 11 jaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eehm dat is echt ongelofelijk moeilijk en zal niet zomaar het resultaat geven wat je verwacht. Ik zou eerst even beginnen om wat simpelere dingen te programmeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede ambitie! Helaas kan ik je het antwoord niet geven. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag gaat over een besturingssysteem 'maken', en in de opmerking staat dat het makkelijk 'te bewerken' moet zijn. Die combinatie snap ik niet echt... Als je er één maakt (waarbij ik het niet ga hebben over dat het een onmogelijke klus is in je ééntje zonder ervaring) zorg je toch gewoon zelf dat alles makkelijk aan te passen is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je wel waar je aan begint? Je zou je leven lang aan het programmeren zijn om iets te maken dat ook maar een beetje op windows lijkt. Kun je uberhaupt wel programmeren in c en assembler?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Niet, je zal dan je eigen programmeertaal moeten maken, daarin een heel OS schrijven, dat kost in je eentje jaren om te programmeren, en dan heb je een nutteloos OS omdat er helemaal niks op werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om een OS te maken hoef je geen eigen programmeertaal moeten maken.
Met C++ kom je een heel eind. Maar sowieso te hoog gegrepen voor iemand van 11. En zo niet, dan was je veel te slim om zoiets hier te vragen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, oké, zoveel weet ik er ook weer niet vanaf maar het is wel ondoenbaar voor een 11 jarige in z'n eentje.
Dat is veel te ingewikkeld en als je nu al moet vragen hoe het moet dan kom je er echt niet uit. Ga eerst maar eens leren hoe je moet programmeren.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Kijk eens hoe lang microsoft al bezig is om een fatsoenlijk OS te bouwen en nog steeds loopt de rotzooi vast!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel talent hebben, lange uren op je kamertje achter je computer zitten, goed studeren, en dan kun je misschien wel een keer een leuk projectje maken voor de grap. Als je iets revolutionairs bedenkt kun je het misschien wel verkopen! Ambitie is goed om te hebben!

Een ding is zeker, niemand gaat je op Goeie Vraag een handleiding ervoor kunnen geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan wel maar je moet niet denken dat je even in een jaartje(of tien) iets als windows7 of OSX nabouwt. Wat een scholier onlangs heeft gepresteerd (wat echt kanp is) zou ik even nalezen. http://tweakers.net/nieuws/75154/scholier-maakt-eigen-8-bits-computer-met-eigen-os.html

En dan moet je dus vrij slim zijn en er een hoop tijd in steken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wilde gelijk deze link zoeken, maar toen ik verder naar beneden scrolde zag ik dat jij hem al gepost had.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding