Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is er aan de hand als mijn pc geen beeld heeft bij het opstarten?

ik heb de video kaart vervangen en nog steeds krijg ik geen beeld. Wat is er nu aan de hand? wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zal ernaar kijken. bedankt!!
Kimath
13 jaar geleden
zit alle kabels goed er in?
gaat het lampje op het beeldscherm wel branden?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Probeer als eerste eens om je BIOS te resetten. Dit kan je doen door een kortsluitinkje te maken op je moederbord met een metalen schroevendraaier 2 speciale metalen pinnetjes kort met elkaar verbinden of een zgn "jumpertje" om te zetten.

LET OP: Doe dit ALLEEN (!!!!) als je precies weet welke 2 connectors je met elkaar moet verbinden (zie handleiding van je moederbord of de website van de fabrikant bijv)

Een andere methode (misschien veiliger) is om het batterijtje even van je moederbord te peuteren (doe dit voorzichtig!! en haal de stroom van je systeem af) door met een schroevendraaier het knoopcelletje (zo'n plat horloge batterijtje) voorzichtig op de lichten. Druk vervolgens een paar keer op de powerknop van je systeem (zonder dat de netvoeding eraan zit). Plaats daarna het batterijtje terug, sluit de spanning weer aan en kijk of het systeem nu wel opstart. Lukt het nog niet? Start dan de PC eens zonder het batterijtje op je moederbord. Het batterijtje zorgt er alleen voor dat bepaalde instellingen in je BIOS die je zelf instelt bewaard blijven. Start het systeem wel op zonder batterij en niet met? Nieuwe batterij kopen (oude meenemen naar de winkel en vragen om precies zo'n zelfde)

Vooral PC's van het merk "Medion" staan er bekend om dat bij een (te) lage batterij spanning de boel niet meer opstart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de informatie. Ik zal er eens naar kijken. Ik weet alleen niet zeker of het ook handig is om een kortsluitingkje te maken in het moederbord omdat we geen beveiliging in het electriciteit hebben. Als er kortsluiting komt zegt dat dus dat de stop niet omgeslagen word.

Andere antwoorden (3)

Misschien is het niet de videokaart maar de kabel die er tussenloopt. Gebruik je HDMI, DVI of VGA? Wat je kan doen is of je kabel vervangen of een andere verbindingspoort gebruiken (dus bijv. DVI in plaats van VGA).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geeft hij helemaal geen beeld bij het opstarten ben ik bang dat er met de BIOS iets is zal dat ff na laten kijken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gok dat het een geheugenprobleem is,zeker omdat U uitlegt ,hetzelfde probleem te hebben met een nieuwe videokaart. Wat ook nog mogelijk is: de voedingskabel en/of aansluiting. Dus de aansluiting,welke in de pc zit en waar Uw beeldscherm "voeding" c.q. stroom van ontvangt. Het kan zelfs ook nog gewoon het beeldscherm zelf zijn. Vraagt U eens of de nieuwe videokaart bij familie,vriend(in) in een pc getest mag worden...neem het beeldscherm meteen mee en test ze om de beurt. Zo heeft U daarover dan zekerheid..2 vliegen in één klap ! Desnoods de geheugenreepjes mee nemen en die ook testen .

Groet:Zoekertje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding