Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je op Windows Moviemaker ook een 2de audiospoor krijgen?

Ik wil achter mijn filmpjes graag spraak en muziek zetten ,maar ik heb maar 1 audiospoor!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Windows Movie maker heeft maar één audiospoor helaas. Hierdoor is het erg lastig om gesproken geluid en muziek onder elkaar te zetten. Windows Moviemaker is een eenvoudig en gratis product. Je zou kunnen overwegen om een commercieel product te nemen zoals Pinnacle. Ik heb zelf ervaring met Adobe Premiere (kostbaar) die ook in een wat eenvoudiger versie te verkrijgen is (Premiere Elements). Ik heb daar geen ervaring mee, maar Premiere Elements heeft dacht ik 2 of 4 audiosporen.

Voor Windows Moviemaker is wel een soort workaround, waarvan ik de link in de bijlage heb gezet. Deze tutorial is in het Engels.

Het gaat erom dat je de film exporteert en vervolgens als nieuwe film importeert. Vanwege mogelijk kwaliteitsverlies ook niet de beste oplossing. Zie bron 1.

Een andere workaround is om het geluidsspoor in een ander programma te bewerken zoals Audacity. Dat is ook een gratis pakket waar je meerdere geluidssporen mee kunt bewerken. Zie bron 2.

In mijn derde bron een artikel over andere gratis video en audiobewerkingsoftware.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

de betaalde programma`s zijn veel luxer. bij cd winkels of mediamarkt e.d. koop je bijv. het programma magix, die koste 2 jaar geleden zo`n 70.= maar er zit wel heel veel op. en je hebt meteen een foto manager er bij enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image