Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je met een slideshow ook steeds een andere afbeelding als eerst laten komen wanneer de pagina wordt vernieuwd?

Voor een sponsorpagina heb ik een horizontale slideshow met aanklikbare banners/url's van de sponsors. Het script is javascript en werkt perfect.

Het probleem is nu dat mensen nooit zo lang op die pagina blijven hangen om de banners van de laatste sponsors in die rij af te wachten, en zodra de pagina vernieuwd wordt begint die weer van voren af aan. M.a.w. het zijn steeds alleen de eerste banners die getoont worden als je de slideshow niet helemaal afkijkt.

Nu heb ik verder niet zoveel verstand van dit soort dingen, maar is het ook mogelijk om de banners te laten verspringen/doorlopen, zodat bij ieder paginabezoek regelmatig een andere -eerste- banner te zien is?

Ik doe dit vrijwillig en roei met de riemen die ik heb, dus niet te hard zijn a.u.b.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als je zelf de slideshow gebouwd hebt, zou je kunnen kijken of je bij het wisselen van de slide de huidige index in een cookie kan opslaan. En bij het laden van een pagina kunnen kijken of die waarde gevuld is en dat gebruiken.

Dit kan echter lastig zijn (ik weet niet of je het zelf gebouwd hebt, en hoeveel verstand je van javascript hebt).

Een (denk ik) makkelijkere manier is om elke keer als de pagina laad je lijst met banners in willekeurige volgorde te zetten. Zo zorg je er (in theorie) voor dat elke sponsor gelijkwaardig wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing