Waarom krijg ik de melding: beperkte of geen verbindingsmogelijkheden?
Even wat informatie:
Als ik een kabel aansluit op mijn laptop, doet deze het wel. Wanneer ik deze op mijn computer aansluit, doet deze het niet. Ik kan als ik de instellingen handmatig instel wel pingen naar de router en mijn laptop maar niet naar google, of iets anders.
Als ik het op de internet netwerkkaart probeer, staat er verbonden. Gewoon met 100Mbps. Als ik dan naar het tabblad ondersteuning toe ga en bij details kijk, staat er niks bij eigenschap en niks bij waarde. Als ik dan naar de router ping, geeft hij aan: de doelhost is niet bereikbaar.
Als ik IP gegevens handmatig instel, stond er eerst volgens mij netwerkkabel is niet aangesloten maar nu staat er nog steeds gewoon verbonden. Als ik bij de details kijk, staat er niks en als ik ipconfig /all doe, staat er niks aan ip, dhcp of dns.
Even wat er ongeveer staat:
windows ip configuratie:
Hostnaam .......... sn 03932620280
primair dns achtervoegsel : (leeg)
knooppunttype : broadcast
IP routering ingeschakeld : nee
wins proxy ingeschakeld: nee
Ik heb er een externe netwerkkaart ingezet. Dan geeft hij weer: Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.
Bij ip staat dan: 169.254.64.144 en bij subnetmask 255.255.0.0
De kabel is meteen aangesloten op Thomson TG789vn. Als ik daar op kijk, zie ik de computer wel. (het mac adres zeg maar, bij ethernet.)
Het gaat om Windows XP Home edition, SP3.
Windows firewall staat uit.
Computer had wel eerst problemen met opstarten maar dat is nu verholpen.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;811259
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.