Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een aantal torrentsites zijn gesloten op laste van BREIN, hoe zit het met usenet?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik weleens wat muziek beluisterde en films NL ondertitel bekeek via torrentsites. Een aantal van deze nederlandse sites die ik kende hebben nu de melding dat ze op last van BREIN hebben moeten stoppen.
Hoe zit het met usenet?, ik heb ervan gehoord en ooit eens poging ondernomen om het te instaleren..
Kan ik daar nog wat mee??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja hoor, je kunt usenet gewoon gebruiken. Heb er zojuist nog e.e.a. gedownload. Hoe je usenet gebruikt, kun je lezen in onderstaande link.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken dit verhaal van de link en heb het geprobeerd, is er niet iets simpelers dan al dit gedoe? Dit downloaden en dat downloaden etc etc. Wat dat betreft lijken torrents me heel wat handiger?
paulus811
14 jaar geleden
Ik heb geen idee hoe torrents werken, maar downloaden via usenet (nieuwsgroepen) ziet er misschien heel moeilijk uit, maar valt wel mee. Wat je nodig hebt is: FTD
http://www.freewaredownloads.nl/downloads355.html FTD is een soort menukaart waar je kunt zien wat er beschikbaar is voor downloaden. Je kunt er NIET vanaf downloaden. Je kunt het programma gratis via de link downloaden en daarna maak je een account aan. Met FTD selecteer je een bestandje (nzb file) van hetgeen je wilt downloaden. Dat bestandje bevat alle info van de te downloaden bestanden Newsleecher
http://www.newsleecher.com//?id=download Met newsleecher download je de gewenste bestanden op basis van het nzb bestandje van FTD. Newsleecher corrigeert en converteert de gedownloade bestanden zelf. Daarna eventueel nog branden op een dvd en klaar. Wel moet je provider een usenet server hebben. Of dat zo is en wat de instellingen zijn vind je in de binaries4all handleiding. Heeft je provider die server niet, dan kun je voor 2,95 een payserver nemen (bijv. EWEKA, even google voor meer info)
Je kan alleen wat met usenet als je een abonnement neemt. Dat kost zo'n 10 euro per maand.
Als de meeste anderen zaken zoals torrents uit te lucht zijn, gaan ze ook heus wel achter usenet aan in Nederland. Sterker nog, dat doen ze nu ook al.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Abonnement? Hoe kom je daar nou bij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog nooit gelezen dat 't zonder abonnement kan. Er zijn wel openbare gedeeltes, die open gesteld zijn door je provider. Dat hangt dus van de provider af (als je dik betaald aan je provider, dan betaal je dus indirect voor dat abonnement via je provider).
Dat is echter slechts een (heel) klein gedeelte van usenet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, bij bijna alle internetproviders is usenet inbegrepen. Enige verschil is, dat het aanbod wat verschilt, en ook de snelheid, door het aantal poorten dat open mag staan. (weet niet of "poorten" hier wel het juiste woord is)
paulus811
14 jaar geleden
Als je provider usenet niet ondersteund, kun je voor 2,95 een payserver nemen. Maar dan betaal je voor de infrastructuur om nieuwsgroepen te benaderen. Het is geen usenet abonnement.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Tele2 is het zo (Als het niet stiekem verandert is in de tijd) dat je een langere retentie en meer snelheid krijgt als je betaald. Ook komen er dan meer download lots beschikbaar. Bij Tele2 krijg je ook korting als je een usenet abo neemt bij Tweaknews. Ik betaal 6.95 en haal daar een snelheid van 12,5 mb/s uit van de 20mb verbinding die we hebben. Met 8 slots. Maar het kon ook gewoon gratis, dan haal je max 4mb/s in 3 slots.
Om te beginnen de sites zijn niet gesloten op last van BREIN, maar op last van de rechter. En Usenet kan je nog gewoon gebruiken om te downloaden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En toch zie je zelfs op Usenet dat ook bepaalde sites met links uit de lucht worden gehaald, dream teamers om maar een recent voor beeld te geven maar de meeste films,muziek ect kan je zelf simpel vinden. Het goedkoopst is een abonnement voor een jaar te nemen dan ben je ongeveer 8 euro kwijt en kan je onbeperkt downloaden

Toegevoegd na 1 minuut:
8 euro per maand dan he voor de duidelijkheid
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding