Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kan ik sommige youtube filmpjes niet meer afspelen?

his video contains content from UMG. It is not available in your country. Ik heb ze wel een half jaar lang gewoon kunnen afspelen en sinds gisteren krijg ik bij heel veel muziekvideo's dit te zien.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

UMG = Universal Music Group, wellicht beter bekend als een zusje van Universal Studio's.

Het gebruikte beeldmateriaal en/of muziek in die video's is dus hun eigendom en staat illegaal op YouTube. Eens in de zoveel tijd hebben ze weer eens een grote zoekactie en vissen ze van een bepaalde eigenaar alle content eruit en wordt dat geblokkeerd. YouTube moet wel, omdat het illegaal is. Blokkeren ze dat niet dan worden ze zelf aansprakelijk gesteld.

Blokkades kunnen op verschillende nivo's zijn. Per land, alleen video, alleen audio, of in zijn geheel.

Dus, pech. Andere versie opzoeken. Het is erg vervelend, ik keek laast ook weer eens op mijn account en 2/3 van de filmpjes deden het ook niet meer. BALEN.

Toegevoegd na 2 minuten:
Soms worden er wel rechten betaald voor muziek of filmpjes. Alleen die rechten gelden vaak maar voor een bepaald gebied/land. Als er dus alleen voor de VS is afgedragen dan blokkeren ze het voor de rest van de wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing