Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kun je zien of je thuis een wifi verbinding hebt voor bijv. een Ipod.

ik zit te twijfelen een Ipod touch te kopen en ik heb geen idee of we thuis een wifi verbinding hebben want dit zal mijn keuze een stuk makkelijker maken.

Toegevoegd na 7 minuten:
op onze router staat wel een lampje met daarboven Wlan? is dit de wifi?

Toegevoegd na 21 minuten:
het lampje bij Wlan. brand wel?

Toegevoegd na 54 minuten:
onderop de router staat wel. wifi certified. dit lijkt mij dat er dus gewoon wifi opzit. trouwen het is een Kpn experia box tg787

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even tussedoor. ik zou tog even nakijken ( zo aan je vraag te lezen heb niet echt veel verstand van je router ) of dat ding niet onbeveiligd leuk internet aan je halve straat staat te voorzien:) makelijjk voor je buuren maar voor je zelf minder:)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het wlan lampje ook brandt, dan heb je wifi. Brandt het lampje niet, dan heb je het niet, of is het niet ingeschakeld. Dan zul je de instellingen van je router moeten nakijken.

Het zou handiger zijn als je het merk en type van je router zou kunnen noemen, dan kan ik of iemand anders hier je vast wel vertellen wat je opties zijn.

Toegevoegd na 2 uur:
Jouw router ondersteunt inderdaad wifi. Ik heb de handleiding ervan even gedownload (zie bron) en daar staat het gewoon in.

Let wel op dat je de SSID (de naam van je netwerk) en de WPA-SPK sleutel (toegangscode) nodig hebt. Deze staan als het goed is op de onderkant van de router aangegeven (zal wel een sticker zijn).

Toegevoegd na 2 uur:
Let ook op dat je router alleen de wifi standaarden 802.11b en 80211.g ondersteunt. Eventuele apparatuur zal dus 1 van die 2 moeten ondersteunen. Ik heb even gecheckt en een iPod toucht ondersteunt allebei (en 802.11n).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor dit heldere antwoord.

Andere antwoorden (4)

hebben jullie thuis een router met draadloze ondersteuning? (de meeste zijn dat tegenwoordig wel) dan kan het , heb je dat niet dan ben je afhankelijk of er in de buurt bij jullie een wifi signaal zit welke niet beveiligt is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WLAN is inderdaad een wireless Local Area Network. De vraag is alleen of dit een standaard behuizing is waar ook een wlan kaart in zit, of dat het leeg is. Ik zou het even navragen bij de leverancier van de router, je internet provider. Daar staat vaak in de bevestigingsbrief dat je router wireless is of niet.
(Lees meer...)
itsme
14 jaar geleden
Kijk gewoon of je een internet kabel in je computer steekt of niet. Als je een laptop hebt, hetzelfde. Simpeler kan echt niet. Of je kan natuurlijk naar de lampjes kijken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een kabel in je computer/laptop steekt, wil dat nog niet zeggen dat je geen wifi hebt natuurlijk. Ik gebruik zelf ook een kabel, ondanks dat ik wifi heb. Een kabel is gewoon stabieler en sneller.
Als je op een apparaat met Wifi-ondersteuning (bijvoorbeeld een laptop of een mobiele telefoon / smartphone) bij jou thuis dit inschakelt, dan kun je zien of jouw router ook in de lijst met draadloze netwerken verschijnt.

Als je een lijst met draadloze netwerken krijgt en je schakelt vervolgens jouw router uit dan moet dit signaal wegvallen en zo weet je welke router in het lijstje die van jou is.

Wel zou het inderdaad eenvoudiger zijn als de naam van de router (de SSID) ergens met een sticker op het apparaat zou staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding