Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ooit heeft de NOS geëxperimenteerd met 'smooth streaming', wat is daar verder mee gebeurd?

Het was volgens mij rond de Olympische Winterspelen. Ik vraag me af of er verder nog iets mee is gedaan en of het nog gebruikt gaat worden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
777

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit zegt de NOS er zelf van:
Waar kijk ik naar?
Speciaal voor de Olympische Spelen in Vancouver stelt de NOS als experiment het signaal van Nederland 1 ook in Silverlight "Smooth Streaming" beschikbaar. "Smooth Streaming" betekent dat de video-stream zich automatisch aanpast aan de snelheid van uw internetverbinding en die van uw computer. Dus: hoe sneller uw daadwerkelijke verbinding, hoe hoger de kwaliteit van de beelden. We bieden de volgende bandbreedtes aan: 800 kb, 1,2 mbps, 1,9 mbps en 3,1 mbps.

Het aantal gelijktijdige verbindingen naar deze stream is gelimiteerd. De NOS benadrukt dat de stream een experimenteel karakter heeft. Bij zeer grote toeloop op de gewone streams zullen wij deze uitzetten om bandbreedte vrij te maken. Ook geven wij geen technisch advies of feedback bij eventuele problemen bij het afspelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is bekend maar ik vraag me af of het experiment nog een vervolg krijgt. Wordt het straks bij meer uitzendingen gebruikt, faalde het of is er iets anders over te zeggen?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding