Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik een backup maken van Mijn favorieten?

na een gecrashte harde schijf en installatie van een nieuwe ben ik mijn favorieten kwijt. Is dit te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Afhankelijk welke browser je gebruikt, staan je favorieten op een andere plaats.
XP:

IE: C:\Documents and Settings\\favorites
Firefox: C:\Documents and Settings\\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\.default\bookmarks.html

Win7:
IE: C:\Users\\favorites
Firefox: C:\Users\\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\.default\bookmarks.html

Die files kun je backuppen en je hebt je favorieten weer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Op een Memory Stick kun je een kopie maken van je bestanden. Dan heb je ze ten alle tijden ter beschikking.
Kopieer regelmatig alles daarna toe
(Lees meer...)
14 jaar geleden
waarom een BackUp van favorieten alleen!!! Maak toch minimaal 1x per week een completen externe BackUp van je gehele OS. Bij een crash van welke aard dan ook ben je weer gemiddeld binnen 20 minuten weer operationeel. Een prima programma is Norton Ghost samen met een externe HD. Nooit meer ellende, ik spreek uit ruime ervaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Internet Explorer:

Ga naar Bestand > Importeren en Exporteren

Klik op volgende en kies voor Favorieten Exporteren

Let goed op onder welke naam en waar het bestand wordt opgeslagen, zodat je dit veilig kunt stellen.

Later kun je op dezelfde manier met Favorieten Importeren het bestand weer importeren.
(Lees meer...)
rose
14 jaar geleden
gebruik google chrome en gebruik synchronisatie mbv een account en je kan zelfs waar je ook bent je favorieten vinden, mits je daar kan inloggen met google chrome en je account.

met firefox kan je je favorieten opslaan ergens apart, en ook die heeft een synchronisatie methode met behulp van xmarks als dan zoiets gebeurd dan weer firefox en xmarks erop en synchronisatie laten uitvoeren.

internet explorer inderdaad zoals hierboven omschreven via je documenten het mapje (sterretje) favorieten apart zetten op usbstick ofzo en die kan je dan zo weer heel simpel terug zetten.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding